5 triků, jak nafotit oblečení tak, aby se co nejrychleji prodalo

Publikace: 22.05.2022

Nabízíte oblečení na internetu? Ze zkušenosti víme, že dobrá fotka je to, co prodává. Hledáte tipy čemu se při prezentování vyvarovat a jak nafotit oblečení co nejefektivněji? Máme pro vás 5 triků, jak nafotit oblečení tak, aby se co nejrychleji prodalo.

Tip 1: Zaměřte se na kvalitu fotek

Na internetových bazarech bohužel neplatí, že úspěšnost prodeje závisí na tom, co prodáváte, za kolik a v jakém stavu. Jsou to fotky, které vám přivedou zákazníky. Vystavovaného zboží je na bazarových stránkách nekonečno a málokoho baví detailně zkoumat špatně nafocené kousky, i pokud jsou za atraktivní cenu. 

Nekvalitně nafocené zboží se možná nakonec prodá, ale pokud chcete, aby vám váš second-handový profil (nebo eshop s novými věcmi) dobře fungoval, nepodceňte fotky a prezentaci zboží.

Fotky výrazně ovlivňují první dojem o prodávaném předmětu i o vás jako prodejci. Úvodní fotka ovlivní to, jestli si zákazník vaši nabídku rozklikne a prohlédne si věc z detailu. Pokud prodávaný předmět vyfotíte dobře, máte z půlky vyhráno.

Jaké parametry má kvalitní produktová fotka? Předmět by měl být jasně vidět, zapomeňte tedy na rozmazané fotky se špatnými barvami a v nekvalitním světle. Pomůže vám kvalitní technika a dobrá kompozice

Na profesionální fotky dnes už nepotřebujete fotoaparáty za desítky tisíc korun. Kvalitní fotomobil bohatě postačí. V nejaktuálnějším jarním testu fotomobilů 2022 vyšel jako nejlepší např. levnější fotomobil Xiaomi 11 Lite. Pro náročné a pro apple srdcaře pak doporučujeme klasiku iPhone 13 Pro Max s filmařským režimem.

Tip 2: Je lepší fotit oblečení na postavě, na ramínku anebo na zemi?

Nejlepší představu o tom, jak oblečení vypadá v realitě, dostanou vaši zákazníci z fotky na postavě. U popisu produktu ale nezapomeňte zmínit, jak je modelka vysoká a jakou má konfekční velikost. To stejné oblečení bude vypadat jinak na postavě 160 centimetrů vysoké a zcela jinak na postavě, která měří 180 centimetrů.

Dejte svým zákazníkům představu o tom, jak bude oblečení vypadat na nich. Prodává efekt. To, jak je oblečení slušivé. Pokud nemáte na kom oblečení vyfotit, vyfoťte klidně sama sebe před zrcadlem. Při záběru foťte trošku zvrchu – jde rozhodně o lichotivější úhel. Nikdy ne zespodu.

Focení zboží na ramínku nebo na zemi má tu výhodu, že nafotíte hodně předmětů v krátkém čase. Modelka se nemusí převlékat a vy nemusíte hledat tu nejatraktivnější pózu. U tohoto focení si ale dejte pozor, aby bylo focené oblečení pěkně naaranžované, aby se látka nikde nekrčila a aby bylo na první pohled patrné, o jaký kus oblečení a v jakém střihu se jedná. 

Na focení oblečení volte vždy nekontrastní pozadí, například bílou stěnu.

zdroj: Depositphotos

Tip 3: Ukliďte scénu a foťte s dobrým světlem

Rušivé prvky v podobě neuklizeného stolu či podlahy jsou nejčastějším nešvarem na různých internetových bazarech. Nijak to nesnižuje kvalitu nabízeného zboží, vypovídá to ale dost o prodávajícím. Může to navíc působit tak, že jste se o zboží dobře nestarala.

Co se nastavení a expozice týče, platí zde jedno pravidlo. Foťte s dobrým světlem. Jen tak vyniknou barvy a vaše oblečení zaujme. Na fotku je potřeba zachytit reálné barvy předmětu. Foťte za denního světla a bez filtru.

Tip 4: Místo fotky zkuste video

Nebojte se zaujmout kreativitou a místo fotek natočte video. Na videu můžete oblečení ukázat v celé kráse. Snadno, rychle a efektivně předvedete, jak vypadá halenka z různých úhlů. Zaberete detail potisku a látky a zároveň můžete ukázat, jak se oblečení chová v pohybu.

Jen na videu dokážete zachytit, jak se kolová sukně krásně točí, nebo jak vám lehké letní šaty hladí za chůze kotníky. 

Na produktová videa jsou perfektní stabilizátory obrazu, díky kterým získáte profesionální záběry bez rušivých prvků. Video vám nerozhodí poryvy větru, pohyby kameramana, úzké prostory, ani třes rukou. Snadno do nich zapojíte mobil i těžší kameru.

Tip redakce:

Hromadí se vám doma vyřazené oblečení a nevíte, kde ho prodat? Přečtěte si náš článek Kde prodat oblečení, které už nenosíte? Máme pro vás 4 tipy.

Tip 5: Správné pozadí je důležité

Foťte na neutrálním, kontrastním pozadí. Jen tak předmět vynikne a fotka bude přehledná, bez rušivých vlivů. Ideálně foťte oblečení oproti holému pozadí, které má jinou barvu než prodávaný předmět, aby oblečení nesplývalo. Díky dobrému pozadí bude předmět dobře viditelný a opticky zaujme v seznamu ostatních produktů na bazaru.

Autor článku

Dáša Veverková

Šéfredaktor & Obsahový specialista

„Jsem Dáša – naivní snílek, který věří, že smyslem lidského života je pomáhat druhým. Vystudovala jsem obchodní akademii se zaměřením na právní činnost a několik let se pohybovala v sektoru služeb, díky tomu znám velmi dobře práva zákazníků i povinnosti prodejců. Od roku 2016 se věnuji online marketingu, konkrétně obsahové strategii a testování produktů. Mým cílem je publikovat články založené na vědeckých poznatcích, nezávislém průzkumu trhu a osobních zkušenostech.“