Nejlepší květinové parfémy a vůně: Recenze a testování

Publikace: 12.08.2024

Květinové parfémy jsou ztělesněním ženskosti, elegance a romantiky. S jejich svěžími, jemnými či smyslnými tóny vás zavedou do zahrad plných rozkvetlých růží, jasmínu, lilie a dalších okouzlujících květin. Vybrat si můžete lehké, vzdušné kompozice ideální pro každodenní nošení i bohaté, opojné vůně, které se hodí na výjimečné příležitosti.

Nejlepší květinové parfémy a vůně: testování a recenze

Květinové parfémy jsme vybírali nejen s ohledem na kvalitní a dobře vyvážené složky, ale také s přihlédnutím k jejich popularitě a dlouholeté oblíbenosti. A důležitou roli hrála i rozmanitost – vybírali jsme kousky, které zastupují různé podkategorie květinových vůní, od svěžích a lehkých až po bohaté a smyslné. Výsledkem je pečlivě sestavený výběr těch nejlepších květinových parfémů, které potěší jak nováčky, tak i znalce ve světě vůní.

Recenze Dior J'adore

Parfém Dior J'adore byl na trh uveden v roce 1999 pod vedením tehdejší hlavní parfumérky značky Dior, Calice Becker. Okamžitě zaznamenal úspěch a stal se jednou z nejprodávanějších vůní na světě. A my se vůbec nedivíme, je totiž mistrovskou kompozicí, která spojuje svěží a ovocné tóny s bohatými tóny květin.

Hlavními složkami jsou ylang-ylang, damašská růže a sambacký jasmín, které dohromady vytvářejí luxusní a smyslnou vůni, jež se výborně hodí jak pro denní nošení, tak i pro večerní společenské události. Mezi jeho obdivovatelky patří celebrity jako Charlize Theron, která je také tváří této vůně.

DIOR J'adore

Zjistit cenu
SKLADEM
3 131 Kč
Do obchodu
SKLADEM
3 552 Kč
Do obchodu
SKLADEM
4 360 Kč
Do obchodu

Klady

  • pro ženy všech věkových kategorií
  • vydrží na pokožce i oblečení po celý den
  • kombinace květinových tónů je harmonická a přirozená

Zápory

  • vysoká cena
  • pro denní nošení poměrně výrazná

Recenze Chanel No.5

Známou ikonou parfumerie je bezpochyby vůně Chanel No.5, která byla na trh uvedena v roce 1921 a až do dnešní doby zůstává jedním z nejznámějších parfémů na světě. Vůni vytvořil ruský parfumér Ernest Beaux na žádost Gabrielle „Coco“ Chanel, která toužila po parfému, jenž by vyjadřoval esenci moderní ženy.

Chanel No.5 je revoluční v tom, že obsahuje výraznou dávku aldehydů, které dávají vůni její charakteristickou jiskřivost. Kombinace jasmínu, růže, ylang-ylangu a santalového dřeva tvoří komplexní a sofistikovanou vůni, která se hodí pro ženy všech věkových kategorií. Mezi nejznámější milovnice tohoto parfémů patřila zejména Marilyn Monroe. Vůně je ideální pro formální události a večerní nošení.

CHANEL No.5

Zjistit cenu
SKLADEM
4 640 Kč
Do obchodu
SKLADEM
5 639 Kč
Do obchodu

Klady

  • symbol elegance
  • bohatá kompozice s výraznými květinovými a aldehydovými tóny
  • vydrží po celý den a má výraznou projekci

Zápory

  • někomu může připadat příliš staromódní nebo těžká
  • vyšší cena

Recenze Gucci Bloom

Gucci Bloom vytvořil renomovaný parfumér Alberto Morillas v roce 2017. Parfém si okamžitě získal srdce milovnic květinových vůní. Snoubí se v něm totiž tóny tuberózy, jasmínu a zimolezu, které dohromady vytvářejí svěží, ale zároveň intenzivní aroma.

Parfém evokuje obraz rozkvetlé zahrady v plném rozkvětu a je ideální pro jarní a letní dny. Často také bývá spojován s kreativitou a individualitou, což z něj činí ideální volbu pro moderní a sebevědomé ženy.

GUCCI - Gucci Bloom

Zjistit cenu
SKLADEM
2 357 Kč
Do obchodu
SKLADEM
2 700 Kč
Do obchodu
SKLADEM
4 590 Kč
Do obchodu

Klady

  • mladistvá a elegantní
  • čistě květinové složení je harmonické a přitažlivé
  • ideální pro teplejší měsíce

Zápory

  • výdrž by mohla být lepší

Recenze Lancôme Trésor

Lancôme Trésor je vůně, která od svého uvedení na trh v roce 1990 zůstává jedním z nejprodávanějších parfémů značky Lancôme. Za jejím stvořením stojí legendární parfumérka Sophia Grojsman, známá svou schopností vytvářet nadčasové kompozice.

Po aplikaci ucítíte především růži, kosatec a fialku s broskví a meruňkou, které společně vytvářejí teplou a romantickou vůni. Trésor nejvíce oceníte pro večerní příležitosti nebo zvláštní události. Mezi jeho obdivovatelky patří herečka Penélope Cruz, která tuto vůni propagovala v reklamních kampaních.

Lancôme Trésor

Zjistit cenu
SKLADEM
1 049 Kč
Do obchodu
SKLADEM
1 299 Kč
Do obchodu
SKLADEM
2 030 Kč
Do obchodu

Klady

  • ideální pro večerní příležitosti a zvláštní události
  • dlouhá výdrž s dobrou projekcí
  • oslovuje ženy po několik generací

Zápory

  • někomu může připadat příliš intenzivní nebo staromódní

Recenze Yves Saint Laurent Mon Paris

Yves Saint Laurent Mon Paris je vůně inspirovaná romantikou Paříže, a jako taková ztělesňuje vášeň a intenzitu. Za jejím vznikem stojí parfuméři Olivier Cresp, Harry Fremont a Dora Baghriche, kteří sestavili kompozici s tóny jahod, malin, pivoněk, jasmínu a pačuli.

Mon Paris je svěží, sladká a lehce ovocná vůně, ideální pro ženy, které milují moderní, ale zároveň sofistikované parfémy. Je vhodná pro každodenní nošení i romantické večery. Díky své univerzálnosti a působivému charakteru okouzlí ženy všech věkových kategorií.

YVES SAINT LAURENT - Mon Paris

Zjistit cenu
SKLADEM
1 439 Kč
Do obchodu
SKLADEM
1 439 Kč
Do obchodu
SKLADEM
2 220 Kč
Do obchodu

Klady

  • pro ženy, které preferují sladké a ovocné tóny s květinovým základem
  • dostatečně univerzální pro každodenní příležitosti
  • elegantní flakon

Zápory

  • pro někoho může být příliš sladká nebo „cukrová“
  • střední výdrž

Recenze Marc Jacobs Daisy

Pokud hledáte svěží a mladistvou vůni, třeba pro dceru, sestru nebo kamarádku, doporučujeme Marc Jacobs Daisy, která již na první pohled upoutá svým krásným flakonem a na ten druhý podmanivým aroma.

Parfém, vytvořený parfumérem Albertem Morillasem, je známý svou hravou a optimistickou povahou. Po nanesení uctíte tóny lesních jahod a fialek, které po nějakém čase odezní a rozvine se jasmín, gardénie, vanilka a pižmo, které vytvářejí svěží a květinovou vůni pro denní nošení.

Vůně evokuje pocit volnosti a radosti, a tak se výborně hodí pro mladé ženy nebo ty, které si chtějí uchovat mladistvého ducha.

MARC JACOBS - Daisy

Zjistit cenu
SKLADEM
1 281 Kč
Do obchodu
SKLADEM
1 356 Kč
Do obchodu
SKLADEM
2 570 Kč
Do obchodu

Klady

  • ideální pro jarní a letní období
  • evokuje radost a svěžest
  • ikonický design flakonu

Zápory

  • vůně má nižší intenzitu a výdrž

Recenze Tom Ford Black Orchid

Tom Ford Black Orchid je smyslná vůně, uvedená na trh v roce 2006. Vznikla ve spolupráci s parfuméry z Givaudan a stala se temnou a tajemnou kompozicí, která rychle získala ikonický status ve světě parfémů.

Black Orchid kombinuje hluboké květinové tóny černé orchideje s kořením, čokoládou a vanilkou, čímž vytvářejí bohatou a komplexní vůni. Lze používat pro večerní nošení nebo speciální příležitosti, kdy chcete zanechat silný dojem. Je totiž symbolem sofistikovanosti a sebevědomí, často spojovaným s luxusem a exkluzivitou.

TOM FORD - Black Orchid

Zjistit cenu
SKLADEM
3 300 Kč
Do obchodu
SKLADEM
3 983 Kč
Do obchodu
SKLADEM
4 490 Kč
Do obchodu

Klady

  • ideální pro večerní nošení a zvláštní příležitosti
  • bohatá kompozice s květinovými, kořenitými a dřevitými tóny
  • zůstává intenzivní po mnoho hodin

Zápory

  • není vhodná pro denní nošení
  • vyšší cena

Recenze Estée Lauder Beautiful

Klasická květinová vůně, která dodnes zůstává jedním z nejoblíbenějších parfémů této značky, to je Estée Lauder Beautiful. Vytvořena byla parfumérem Bernardem Chantem a je oslavou ženství.

Již na první přivonění osloví bohatou květinovou kompozicí, která zahrnuje více než 200 květin, včetně růže, lilie, tuberózy a měsíčku lékařského. Často bývá propagována jako „svatební parfém“, a tak ji můžete využít ve svůj den D nebo při jiných speciálních příležitostech. Je elegantní a nadčasová a hodí se pro ženy všech věkových kategorií.

ESTÉE LAUDER Beautiful

Zjistit cenu
SKLADEM
1 077 Kč
Do obchodu
SKLADEM
1 411 Kč
Do obchodu
SKLADEM
2 069 Kč
Do obchodu

Klady

  • nadčasová a elegantní
  • bohatá květinová směs
  • často doporučovaná jako svatební vůně

Zápory

  • velmi výrazná

Recenze Viktor & Rolf Flowerbomb

Parfém Viktor & Rolf Flowerbomb byl na trh uveden v roce 2005 a okamžitě si získal status moderní klasiky. Je známý svou intenzivní a bohatou květinovou kompozicí.

Jako první se před vámi rozvoní nasládlý bergamot a vzácný čaj, poté se otevře srdce plné frézií, růží, jasmínu a orchideje, které je na závěr doplněno hřejivým pačuli.

Flowerbomb je vůně, která je často spojována s extravagancí a luxusem a je oblíbená mezi celebritami, jako jsou Jessica Alba a Emma Watson.

Viktor & Rolf Flowerbomb

Zjistit cenu
SKLADEM
2 349 Kč
Do obchodu
SKLADEM
2 349 Kč
Do obchodu
SKLADEM
2 349 Kč
Do obchodu

Klady

  • zanechává výrazný dojem, ideální pro večerní nošení
  • atraktivní design flakonu
  • bohatá květinová kompozice

Zápory

  • velmi sladká
  • vyšší cena

Recenze Narciso Rodriguez For Her

Parfém Narciso Rodriguez For He, vytvořený parfuméry Christine Nagel a Francisem Kurkdjianem, je známý svou unikátní kombinací květinových a pižmových tónů.

Ve složení najdete růže, vonokvětku, květy pomerančovníku a pižmo, které dohromady tvoří jemnou, ale zároveň hlubokou vůni, jež okouzlí všechny ženy, které chtějí působit elegantně a tajemně. For Her je vhodný jak pro denní nošení, tak pro večerní příležitosti a je často spojován s moderní sofistikovaností.

Klady

  • pro moderní a sebevědomé ženy
  • zůstává na pokožce po celý den a má dobrou projekci
  • pižmové a květinové tóny jsou harmonické a působivé

Zápory

  • poměrně těžká
  • vyšší cena

Recenze Byredo Flowerhead

Byredo Flowerhead je moderní a unikátní květinová vůně, která byla na trh uvedena v roce 2014. Vytvořil ji zakladatel značky Ben Gorham ve spolupráci s parfumérem Jérômem Epinettou.

Flowerhead je inspirován tradičními indickými svatebními obřady a obsahuje tóny jasmínu, tuberózy, růže a lesních jahod. Díky tomu je to svěží, exotická vůně s výraznou květinovou sílu. Výborně se hodí pro zvláštní příležitosti nebo jako výjimečný doplněk ke každodennímu outfitu.

Byredo Flowerhead

Vyprodáno

Klady

  • inspirovaná indickými svatebními květinami
  • květinové tóny jsou harmonické a příjemné
  • jednoduchý a elegantní flakon

Zápory

  • vyšší cena

Recenze Guerlain Aqua Allegoria Florabloom

Guerlain Aqua Allegoria Florabloom je součástí populární kolekce Aqua Allegoria, která se zaměřuje na lehké, svěží a přirozené vůně inspirované přírodou. Hned při prvním přivonění připomíná rozkvetlou jarní zahradu.

Vůně se otevírá svěžími citrusovými tóny bergamotu, následně se rozvine do srdce, kde dominují bohaté a romantické květinové akordy pivoňky a růže, které jsou doplněny jemnou frézií. Na závěr je cítit lehký a krémový základ.

Doporučujeme ji zejména pro ženy, které milují čisté a jemné vůně, které nejsou příliš těžké nebo intenzivní. Může vás doprovázet po celý den v práci nebo na pochůzkách, aniž by působila rušivě.

Guerlain Aqua Allegoria Florabloom

Zjistit cenu
SKLADEM
2 699 Kč
Do obchodu
SKLADEM
2 699 Kč
Do obchodu
SKLADEM
3 990 Kč
Do obchodu

Klady

  • lehká a svěží květinová vůně
  • ideální pro denní nošení a teplejší měsíce
  • elegantní flakon

Zápory

  • kratší výdrž
  • vyšší cena

Recenze Givenchy Very Irresistible

Na závěr jsme zařadili svěží a elegantní květinovou vůni Givenchy Very Irresistible, která je oslavou růže jako hlavní ingredience, kterou kombinuje s pivoňkou, magnólií a anýzem, což tvoří smyslné a výrazné aroma.

Chcete-li působit sebevědomě a žensky, rozhodně s tímto parfémem nešlápnete vedle. Využít lze jak pro denní nošení, tak pro večerní příležitosti. Herečka Liv Tyler, která byla tváří této vůně, ztělesňuje její moderní a okouzlující charakter.

Givenchy Very Irresistible

Vyprodáno

Klady

  • pro ženy, které chtějí působit sebevědomě a přitažlivě
  • ocení milovníci růžových tónů
  • vhodná pro každodenní nošení

Zápory

  • výdrž by mohla být lepší

Autor článku

Dáša Veverková

Šéfredaktor & Obsahový specialista

„Jsem Dáša – naivní snílek, který věří, že smyslem lidského života je pomáhat druhým. Vystudovala jsem obchodní akademii se zaměřením na právní činnost a několik let se pohybovala v sektoru služeb, díky tomu znám velmi dobře práva zákazníků i povinnosti prodejců. Od roku 2016 se věnuji online marketingu, konkrétně obsahové strategii a testování produktů. Mým cílem je publikovat články založené na vědeckých poznatcích, nezávislém průzkumu trhu a osobních zkušenostech.“