Pozor na rizikový e-shop Mollio.cz: Co dělat, když naletíte?

Publikace: 04.11.2022

Zaujal vás e-shop Mollio a nyní hledáte zkušenosti ostatních? Dobře děláte. Naše recenze vám ušetří stovky korun i desítky hodin nervů. Mysleli jsme ale i na ty, kteří už nákup provedli. Poradíme, jak se bránit.

O e-shopu Mollio.cz

E-shop Mollio patří mezi ty obchody, které dokážou oklamat „tělem“ –⁠ bohužel. Na pohled totiž vypadá lákavě, po nákupu vás ale čeká nemilé rozčarování. Několik podvodných e-shopů už se nám dříve dostalo do hledáčku, přečíst si můžete recenzi Rivalenti nebo recenzi Balando. Obchod Mollio se zařadil mezi ně.

Stejně jako jeho již zmínění kolegové, ani tento e-shop sám reálně nic neprodává, ale jen přeprodává zboží z Asie. V nabídce vedle oblečení pro ženy, muže a děti naleznete také hračky, věci do domácnosti a elektroniku. Ceny produktů na první pohled působí jako nízké. Kdo už ale někdy vyzkoušel nákupy z Číny, ten ví, že na Aliexpress či Wish dané kousky sežene ještě levněji.

zdroj: Mollio.cz

Proč je tak jednoduché nechat se nachytat a v e-shopu Mollio.cz udělat objednávku? Úvodní stránka je perfektně přehledná a plná zajímavých akcí. Před očima navíc budete mít několik tvrzení, podle kterých nákup vypadá jako ta nejbezpečnější a nejjednodušší věc na světě. Tato tvrzení jsou bohužel lživá: 

  • „Nejoblíbenější internetový obchod“: Nikde není uvedené, od koho Mollio ocenění získalo. Navíc už z logiky věci je to hloupost, protože kdyby šlo skutečně o tolik populární e-shop, většina lidí by o něm už někdy slyšela jako třeba o H&M či About You. Mollio nikdo nezná.
  • „Doprava a vrácení zboží zdarma“: doprava jako taková zdarma sice je, platit ale budete balné a pojištění zásilky v celkové výši 58 Kč. Ani s vrácením to není tak jednoduché, jak se nás úvodní stránka snaží přesvědčit. Podrobně se na něj zaměříme v další části recenze.
  • „Vrácení zboží do 100 dní“: ani tento výrok není pravdivý. Reklamaci musíte podat do 5 dní od dodání zásilky. To samozřejmě nezjistíte na úvodní stránce, ale až v obchodních podmínkách.
  • „Podpora 24/7“: zákaznická podpora online vám má údajně zjistit úplně vše o vaší objednávce. Ve skutečnosti s vámi bude komunikovat automat, od kterého se v případě potíží nedozvíte vůbec nic kromě toho, že se máte podívat do obchodních podmínek a čekat.

Sečteno podtrženo, Mollio.cz patří na seznam podvodných e-shopů. Mezi rizikové obchody ho ostatně řadí i ČOI:

zdroj: Coi.cz

Nákup v e-shopu Mollio.cz

V obchodě Mollio jsme v rámci testu zakoupili punčochy za 129 Kč. Jak už jsme uváděli v úvodu, za ještě nižší cenou stačí zamířit na Aliexpress. Oproti nákupu na Mollio ušetříte v průměru až 50 %. Navíc si u jednotlivých produktů přečtete recenze od skutečných zákazníků, ty na Mollio.cz zcela chybí.

Platbu za objednávku v e-shopu Mollio je možné uhradit bankovním převodem, platební kartou či prostřednictvím Google Pay. My ji samozřejmě doporučujeme neuhrazovat vůbec a nákup si rozmyslet. :-) 

Zvolit můžete také jednoho preferovaného dopravce (Česká pošta, Zásilkovna, PPL či DPD). Dle naší zkušenosti na to ale obchod stejně nebere ohled a balíček vám bude doručený náhodnou společností, nejčastěji Českou poštou.

zdroj: Mollio.cz

Jak probíhá (ne)dodání z Mollio.cz

E-shop na své úvodní stránce píše „cokoliv chcete Vám můžeme zabalit a odeslat ještě dnes“. To je sice hezké, ale není to pravda. V obchodních podmínkách už najdete úplně jinou formulaci: „lhůta na odeslání objednávky standardně činí 3 až 25 pracovních dní“. Společnost zde navíc udává, že zákazník po odeslání platby už objednávku nemůže zrušit.

Pokud teprve teď začnete zjišťovat, jak dlouho trvá doručení, nemáme pro vás dobrou zprávu. Dle e-shopu se standardně jedná o 10 až 40 pracovních dní. 

Ani to ale ještě neznamená, že se do 40 dnů skutečně dočkáte. Sami jsme toho důkazem –⁠ zboží jsme objednali 1. srpna. Ještě 30. října nemáme balíček v ruce. Obchod se jistí tvrzením, že ve výjimečných případech se doba dodání může prodloužit až na 365 dní.

Stejný osud bohužel potkal spoustu zákazníků. Jejich zkušenosti si můžete přečíst v Mollio recenzích. Řada z nich stejně jako my zkusila kontaktovat zákaznickou podporu s jediným výsledkem: automatická odpověď o 40, výjimečně až 365 dnech. Obdrželi jsme také sledovací číslo zásilky, to ale příliš nenapoví. Ukazuje totiž, že balík je stále ještě v Číně.

Vrácení zboží z Mollio.cz

Dočkali jste se a zboží vám dorazilo? Je třeba počítat s tím, že jde o typické kousky z Číny –⁠ většinou tedy s nevalnou kvalitou a neodpovídajícími velikostmi. Pokud jste měli jinou představu a dané oblečení byste nyní rádi vrátili, máme pro vás špatné zprávy. Na reklamaci dle obchodních podmínek máte pouhých 5 dní od převzetí zásilky.

I když danou lhůtu stihnete, nejásejte. Vyplnit budete muset online formulář, po několika dnech až týdnech vám dorazí vyrozumění o neuznání reklamace bez uvedení důvodu. Dál s vámi podpora komunikovat nebude, maximálně vás odkáže na výrobce v Číně. Tam se vám samozřejmě zboží k vrácení zasílat nevyplatí.

Jaké máte možnosti? Co nejdříve zkuste kontaktovat svou banku s žádostí o provedení tzv. chargebacku. Banka v takovém případě stáhne zaplacenou platbu zpět na váš účet. Z její strany jde ale o dobrovolný krok, který nemůžete nárokovat. Každopádně platí, že čím dříve se zkusíte domluvit, tím větší šanci na úspěch máte.

Dále se obraťte na Českou obchodní inspekci (ČOI) a zvažte přistoupení k předžalobní výzvě. Určitě také nezapomeňte přidat negativní recenzi jako varování pro ostatní.

Závěrečné zhodnocení Mollio.cz

Nákup v e-shopu Mollio nedoporučujeme. Důvodem jsou nekvalitní produkty, dlouhá dodací doba, v podstatě neexistující podpora bez zájmu o zákazníka i nemožnost vrácení zboží. Pokud už se napálíte, spojte se s ČOI. Řešení problému je však běh na dlouhou trať s nejistým výsledkem, a to i když se přeprodejce snažíte opakovaně kontaktovat. Dejte na negativní recenze ostatních a ruce pryč.

Autor článku

Pavla Hejduková

Redaktor

„Jsem Pavla – profesně copywriterka, ve volném čase cestovatelka s vášní pro módu. Mou největší neřestí jsou tenisky. Pravidelně vyrážím na cesty a s sebou si balím zásobu bot, abych je mohla otestovat v různých podmínkách. O ničím nezkreslené zkušenosti a dojmy se pak ráda dělím v recenzích a podrobných článcích. Mimo to se věnuji testování módních e-shopů. Dokážu vám tak poradit, jak poznat bezpečný obchod, kdy máte nárok na vrácení peněz za zboží a kterým e-shopům se raději vyhnout obloukem.“