Recenze e-shopu Allegro.cz: Zkušenosti s nákupem a vrácením zboží
Klady
- moderní web
- široký výběr zboží, možnost najít kvalitní kousky
- nízké ceny
- hodnocení prodejců
- mobilní aplikace
- nákup i bez registrace
- rychlé doručení zboží
Zápory
- překlad do češtiny není vždy dokonalý
- komplikované dohledávání některých informací
Nákup módy přes internet nemusí být vždy snadný. Dobře víme, že s některými e-shopy bývá složitější komunikace, některé zase nevynikají nejrychlejším vyřizováním objednávek a reklamací. A výjimkou není ani situace, kdy musíte zboží vracet kvůli nesedící velikosti či neodpovídající barvě. Proto jsme se rozhodli vám s výběrem pomoci: jednotlivé e-shopy jsme prověřili za vás! Provedli jsme nejen nákup zboží, ale také vrácení. A co je nejdůležitější, zjistili jsme, jak rychlý a pohodlný celý proces je, na kolik vás to vyjde a kdy dostanete své peníze zpět. Jedná se tak o největší test módních e-shopů u nás.
Co jsme hodnotili?
Srozumitelnost webu a důvěryhodnost
Online tržiště Allegro funguje v Polsku již od přelomu tisíciletí a letos konečně přišlo i na český trh. Webové stránky jsou moderní a relativně přehledné – k informacím o obchodních podmínkách se dostanete na pouhý jeden klik, cenu dopravy zjistíte po dvou kliknutích.
Dohledat však jakýkoli kontakt na zákaznickou podporu dá celkem zabrat. Skrývá se totiž v dolní záložce Centrum pomoci -> Účet -> Nastavení účtu -> Jak kontaktovat Allegro. Zde najdete zmínku o Allegro chatu, kontaktním formuláři, zpětných hovorech a Whatsappu. Po kliknutí na oranžové tlačítko KONTAKTUJTE NÁS si vyberete roli kupujícího a téma, ke kterému máte dotaz. Následně napíšete zprávu, zadáte svůj e-mail a zvolíte preferovaný způsob komunikace.
V případě, že dáváte přednost nakupování prostřednictvím vašeho smartphonu, doporučujeme stáhnout aplikaci Allegro. Na první pohled je uživatelsky přívětivější než mobilní verze webu, a navíc vám usnadní přístup k novinkám, akčním nabídkám a různým slevám. Kromě toho všeho s ní můžete sledovat trasování vašich zásilek.
Zákaznické hodnocení na nákupních portálech je v tuto chvíli nedostačující. Na Heurece se zatím nachází pouze několik desítek recenzí, všechny jsou neověřené a většina z nich vyznívá spíše negativně. Na Zboží.cz zatím Allegro nefiguruje. Nákup už ale vyzkoušely stovky uživatelů před vámi, což potvrzuje například facebooková stránka Allegro.cz, kde najdete 375 000 sledujících. Allegro zde navíc poměrně svižně reaguje.
O e-shopu | |
---|---|
Obchodní podmínky | 1 klik |
Cena dopravy | 2 kliky |
Online chat | Ano |
Zákaznická linka | Ano (zpětné volání) |
Zákaznická linka | - |
Mobilní aplikace | Ano |
Mobilní zobrazení webu | Ano |
Heureka Ověřeno zákazníky | Ne |
Počet recenzí na Heurece | 56 |
Počet recenzí na Zboží.cz | 0 |
Spokojenost na Heurece | - |
Spokojenost na Zboží.cz | - |
Výběr zboží
Vzhledem k tomu, že jde o platformu, která zprostředkovává nákup u tisíců ověřených obchodníků, rozhodně je z čeho vybírat. Nakoupíte zde oblečení a doplňky pro celou rodinu i vybavení bytu, drogerii, kosmetiku a spoustu dalších produktů, a dokonce také služeb. Větší je sortiment cenově dostupných neznačkových výrobků, ale dají se tu objevit i kvalitní designové kousky od mid-range značek Tommy Hilfiger, Michael Kors, Calvin Klein nebo s.Oliver.
Při větších nákupech je možné opravdu hodně ušetřit. Na druhou stranu doporučujeme dávat pozor na kvalitu a ověřovat si každého obchodníka zvlášť. Výhodou je, že přímo u produktů najdete zákaznické recenze, jen diskuze zde zatím schází.
Obsáhlá nabídka zahrnuje tyto hlavní kategorie:
- Elektronika
- Móda
- Dům a zahrada
- Supermarket
- Děti
- Krása
- Zdraví
- Kultura a zábava
- Sport a zábava
- Auto-moto
- Sbírky a umění
- Obchod a služby
Po prokliku do některé z kategorií je možné zobrazené zboží seřadit podle ceny, obliby či hodnocení produktu. Výši slevy vám však systém nabídne jen u produktů v akci. Co se možností filtrování týče, je možné specifikovat značku, velikost, barvu, vzor, originální obal i další funkce.
Produktové stránky jsou přehledné, snadno zjistíte, zda je vámi vybrané zboží skladem a jaký je jeho stav (nové / bazarové). Oceňujeme také dostatek fotek ve velkém rozlišení a poměrně detailní popisy, které jsou díky odrážkám přehledné. Jen bychom lehce vylepšili vizuální stránku webu, zejména barvy a typy písma. Hlídání dostupnosti e-mailem zatím nefunguje.
A na závěr potěšíme i ty, kdo hledají inspiraci a nákupní tipy. Allegro má totiž i svůj blog plný zajímavých článků, které můžete číst v sekci Allegro inspiruje.
Výběr zboží | |
---|---|
Řazení dle ceny | Ano |
Řazení dle slevy | Ano |
Filtrování dle parametrů | Ano |
Filtrování dle velikostí | Ano |
Jasně vypsaná dostupnost zboží | Ano |
Uvedená orientační doba dodání | Ano |
Zákaznické recenze produktů | Ano |
Diskuse u produktů | Ne |
Lhůta na vrácení zboží bez udání důvodu | 14 dnů |
Sekce Slevy / Výprodej na webu | Ne |
Hlídání dostupnosti e-mailem u produktů, které nejsou skladem | Ne |
Nákup, platba a doprava
Registrace před nákupem nutná není, ale přijdete tak o slevu 100 Kč na první nákup a další výhody, jako je přehled o předchozích nákupech nebo oblíbených produktech. Kromě toho vám unikne i speciální předplatné Allegro Smart, se kterým získáte 5× dopravu zdarma a 5× bezplatné vracení zboží po dobu 6 měsíců. Jen si dejte pozor na to, že těchto výhod můžete využít pouze v případě, že cena jednoho produktu nebo několika produktů od jednoho prodejce dosáhne minimálně 299 Kč (u výdejních míst) nebo 499 Kč (při doručení domů).
Co se týká slevového kódu, ten v košíku zadat nejde. Slevové kupóny totiž fungují na Allegru jinak. Pro jejich získání je nutné přihlášení k účtu a následné vyzvednutí na stránce Allegro kupóny, kterou najdete opět pod záložkou Centrum pomoci -> Nakupování -> Kupóny. Kliknutím na kupón jej přiřadíte ke svému účtu a následně uplatníte na zboží, na které se vztahuje sleva.
Košík | |
---|---|
Pop-up sleva na první nákup | Ne |
Nutná registrace | Ne |
Možnost zadat slevový kód | Stránka s kupóny |
Nutnost zadat nadbytečné osobní údaje | Ne |
Objednávku můžete uhradit platební kartou, bankovním převodem, online převodem, Google Pay, pomocí služby Twisto i dobírkou. U poslední možnosti ale počítejte s poplatkem ve výši 30 až 40 Kč.
Platba | |
---|---|
Karta | Ano |
Dobírka | Ano |
Bankovní převod | Ano |
Hotově na prodejně | Ne |
Paypal/PayU | Ne |
Poplatek za platbu | Dobírka (30–40 Kč) |
Nejlevněji vás vyjde doprava přes výdejní box WE|DO, která stojí 49 Kč. Hned v závěsu je pak doprava přes výdejní místo WE|DO, Zásilkovny anebo Z-Box za 59 Kč. Doprava kurýrem vás vyjde na 99 Kč. Ne každý prodejce však nabízí všechny možnosti doručení.
Dopravu zdarma nad 299 Kč (u výdejních míst) nebo nad 499 Kč (při doručení domů) můžete využít jen v případě, že se zapojíte do programu Allegro Smart, který je nyní dostupný ve zkušební verzi zcela zdarma. Do budoucna si pak můžete zvolit, zda se vám vyplatí za něj platit, nebo ne. Ideální je pro zákazníky, kteří se chystají dělat nákupy na Allegro pravidelně a utrácet zde vyšší částky.
Doprava | |
---|---|
Pošta | Ne |
PPL | Ano |
GLS | Ne |
Zásilkovna | Ano |
Balíkovna | Ne |
Odběrná místa / Prodejny | Ne |
Výdejní box | Z-box, WE|DO |
Expresní doručení | Ne |
Jiné možnosti dopravy | DPD, WE|DO |
Cena dopravy | |
---|---|
Doprava zdarma | V programu Allegro Smart |
Doprava zdarma od | 299 Kč |
Příplatek za hmotnost nebo velikost zásilky | Ne |
Cena dopravy od | WE|DO Box (49 Kč) |
Akce na dopravu zdarma | Ne |
Doba doručení z e-shopu Allegro.cz
Z Allegra jsme v rámci zkušebního nákupu objednali dámské letní pantofle za velmi příjemných 186 Kč, u kterých měla být doba doručení zhruba tři až čtyři dny. Informace o expedici i sledovací číslo nám přišlo hned druhý den do e-mailu.
Zásilka dorazila za tři dny, tedy během garantované doby dodání. Boty byly zabalené v igelitovém pytli, který sice nevypadá zrovna nejlépe, ale pro zboží v této cenové relaci je dostačující. Velikost i barva odpovídaly popisu, kvalita produktu by ale mohla být vyšší – pantofle nebyly příliš pohodlné a byly cítit po lepidle. Potvrzuje se tedy, že budou vyhovovat hlavně ženám, které si pořizují nový model každou sezónu. Příště bychom určitě sáhli po dražší variantě.
Komunikace e-shopu po objednávce | |
---|---|
Informace o expedici | Ano |
Doba expedice | Druhý den |
Zaslání sledovacího čísla | Ano |
Doručení zboží | |
---|---|
Rychlost doručení | 3 dny |
Splnění avizované doby dodání | Ano |
Originální balení | Igelitový pytel |
Přišlo zboží nepoškozené | Ano |
Odpovídá barva | Ano |
Odpovídá velikost | Ano |
Další součásti zásilky kromě zboží | Nic |
Vrácení zboží z e-shopu Allegro.cz
Součástí každého našeho testu je také vrácení zboží. Zde hodnotíme časovou i finanční náročnost + rychlost vyřízení celého procesu. U Allegra máte na vrácení nechtěných kousků standardních 14 dnů.
Předvyplněný formulář součástí zásilky není. Je nutné jej vyplnit online. Pokud máte na Allegru svůj účet, stačí v historii objednávek zvolit vrácení zboží a vyplnit příslušné údaje. Balíček pak musíte na své vlastní náklady odeslat zpět na adresu prodejce. Vyzvednutí kurýrem ani úhrada poštovného ze strany prodejce v nabídce není.
Máte-li aktivní program Allegro Smart, automaticky získáte možnost vrátit produkt bezplatně. Balíček stačí odnést do PPL Parcelshopu.
Vrácení zboží | |
---|---|
Návod, jak zboží vrátit | Ano (na webu) |
Přiložený předvyplněný formulář pro vrácení | Ne |
Vrácení platí | Zákazník |
Přiložený štítek na vrácení zásilky | Ne |
Kam zásilku odnést | Rozhoduje zákazník |
Vyzvednutí zásilky kurýrem | Ne |
Jiné komplikace při vrácení | IBAN |
Potvrzení o přijetí zboží | Ano (v polštině) |
Hodnocení vrácení (jako ve škole) | 2 |
Vrácení peněz proběhlo relativně bez problému. Částku jsme měli zpět na účtu po 8 dnech, aniž bychom Allegro urgovali. Vzhledem k zahraniční transakci je to podle nás poměrně slušný výsledek.
Vrácení peněz | |
---|---|
Vrácení peněz v termínu | Ano |
Nutná komunikace/urgence ohledně vrácení | Ne |
Skutečná doba připsání peněz na účet | 8 dnů |
Naše hodnocení na závěr
Online tržiště Allegro je na českém trhu úplně nové, přesto v něm vidíme velký potenciál. Má obrovský sortiment, a to zdaleka ne jen v oblasti módy, ale také kosmetiky, zdraví, elektroniky nebo třeba bytových doplňků. Ačkoli zaujme spíše fanoušky levnějších sezónních produktů, vyberou si i náročnější spotřebitelé, kteří zde najdou kvalitní designové kousky a spoustu inspirace.
Zatím je ale co vylepšovat, především co se týká přehlednosti a srozumitelnosti stránek. Některé informace bylo opravdu náročné najít. V současné chvíli se tedy naše hodnocení pohybuje kolem 85 %. Certifikát Modio.cz „Snadný nákup i vrácení zboží“ tedy udělujeme.
Celkové hodnocení | |
---|---|
Celkový počet e-mailů, které jsme od e-shopu obdrželi | 9 |
Počet reklamních e-mailů, které jsme obdrželi od objednávky po vrácení | 0 |
Doporučujeme objednávku na e-shopu | Ano |
Celkové hodnocení | 85 % |
Chcete i vy ohodnotit váš nákup v e-shopu Allegro.cz
O svou recenzi se s dalšími zákazníky můžete podělit i u nás. Možná právě vaše hodnocení pomůže někomu správně se rozhodnout.
Autor článku
Dana Halušková
Redaktor
„Jmenuji se Dana. Vystudovala jsem bohemistiku a dlouhé roky jsem se věnovala modelingu. Díky tomu jsem poznala spoustu designérů i jejich náročné řemeslo a pozadí módního byznysu. Začala mě tedy lákat práce fashion redaktorky, které se dnes i díky Modiu mohu věnovat. Naplňuje mě psaní odborných článků i recenzí a moc ráda dělám také rozhovory. Zaměřuji se hlavně na udržitelnost, secondhandy, lokální značky a kvalitu materiálů, ale poradím si s jakýmkoli tématem.“