Zodpovědná výuka Já mám, kdo má? Hudební symboly
385,00 Kč
Přejít do obchodu
další informace
Komu je hra určena?Hru využijí žáci i učitelé 3. ročníku, kdy se prohlubuje učivo hudební výchovy a nauky. Využitelnost je také v ZUŠ.Produkt obsahuje:
- 2 x 23 hracích karet + záložka do knihy
- pravidla + nápady k dalšímu využití, přehled
- úžasně praktická krabička
- základní pojmy z hudební teorie
- druhy not, pomlk a taktů
- rytmické útvary, dynamická znaménka a posuvky
- roztřídí karty dle kategorií na: noty, pomlky, takty, dynamiku, posuvky
- v rámci kategorie, pokud lze, seřadí vzestupně či sestupně
- Domečky: Karty s konkrétními charakteristikami, například noty, pomlky, dynamika, posuvky, takty rozmístěte do prostoru. Každý má jednu (či více) hrací kartu a hledá její domeček podle příslušné charakteristiky.
- Tichá pošta: Skupinu rozdělte na dvě řady. Prvnímu v řadě učitel ukáže kartu s hudebním symbolem. Hráč ho šeptem sdělí dalšímu, ten dalšímu, až slova doputují k poslednímu v řadě, který půjde ke stolu a mezi kartami vybere kartu s odpovídajícím symbolem.
- Bingo: Na stůl rozložte 15 karet obrázkem nahoru. Každý dostane prázdnou kartu pro hru bingo (3x3), do které si opíše 9 různých symbolů dle vlastního výběru z karet rozložených na stole. Karty se otočí obrázky dolů a přijde na řadu losování. Učitel obrázky neukazuje, ale pojmenovává. Děti škrtají postupně příslušné symboly na svých kartách. Vítězí ten, kdo má první vyplněný sloupec, řadu nebo uhlopříčku.
- Elektřina: Skupinu rozdělte na poloviny a děti si sednou do řady zády k sobě. V řadě se drží za ruce. Učitel prvním ukazuje karty s hudebními symboly a pojmenovává je slovně. Odkryje např. křížek a říká “oktáva”. Ve chvíli, kdy symbol pojmenuje správně, musí hráč stisknout sousedovu ruku. Stisk dojde až na konec řady a poslední se přihlásí, že k němu elektřina došla. Dojde ke stolu najít shodnou kartu. Sedne si pak na začátek řady.
- Osmisměrky: Žáci se rozdělí do skupin. Každá skupina obdrží několik karet s hudebními symboly. Jejím úkolem je vytvořit osmisměrku za použití názvů symbolů. Skupiny si pak mezi sebou osmisměrky prohodí a luští.
- Plácačka: Děti se rozdělí na dvě skupiny. Učitel rozloží karty s hudebními symboly na stole a pozve k němu vždy dva protihráče, kteří obdrží plácačku na mouchy. Učitel vysloví název symbolu a kdo první plácne shodnou kartu, dostává pro svou skupinu bod. Hráči se po každém kole vymění.
- Přihořívá: Hry se účastní celý kolektiv. Jedno z dětí jde za dveře, učitel zatím schová kartu a zadá třídě píseň, kterou zpívá. Když se hráč ke kartě přibližuje, třída zpívá hlasitěji. Když se naopak vzdaluje, zpěv zeslabuje. Po nálezu karty žák určí hudební symbol.