Nejlepší květinové parfémy a vůně: Recenze a testování
Květinové parfémy jsou ztělesněním ženskosti, elegance a romantiky. S jejich svěžími, jemnými či smyslnými tóny vás zavedou do zahrad plných rozkvetlých růží, jasmínu, lilie a dalších okouzlujících květin. Vybrat si můžete lehké, vzdušné kompozice ideální pro každodenní nošení i bohaté, opojné vůně, které se hodí na výjimečné příležitosti.
V článku najdete:
Nejlepší květinové parfémy a vůně: testování a recenze
Květinové parfémy jsme vybírali nejen s ohledem na kvalitní a dobře vyvážené složky, ale také s přihlédnutím k jejich popularitě a dlouholeté oblíbenosti. A důležitou roli hrála i rozmanitost – vybírali jsme kousky, které zastupují různé podkategorie květinových vůní, od svěžích a lehkých až po bohaté a smyslné. Výsledkem je pečlivě sestavený výběr těch nejlepších květinových parfémů, které potěší jak nováčky, tak i znalce ve světě vůní.
Recenze Dior J'adore
Parfém Dior J'adore byl na trh uveden v roce 1999 pod vedením tehdejší hlavní parfumérky značky Dior, Calice Becker. Okamžitě zaznamenal úspěch a stal se jednou z nejprodávanějších vůní na světě. A my se vůbec nedivíme, je totiž mistrovskou kompozicí, která spojuje svěží a ovocné tóny s bohatými tóny květin.
Hlavními složkami jsou ylang-ylang, damašská růže a sambacký jasmín, které dohromady vytvářejí luxusní a smyslnou vůni, jež se výborně hodí jak pro denní nošení, tak i pro večerní společenské události. Mezi jeho obdivovatelky patří celebrity jako Charlize Theron, která je také tváří této vůně.
DIOR J'adore
Zjistit cenu
SKLADEM
3 131 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
3 552 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
4 360 Kč
|
Do obchodu |
Klady
- pro ženy všech věkových kategorií
- vydrží na pokožce i oblečení po celý den
- kombinace květinových tónů je harmonická a přirozená
Zápory
- vysoká cena
- pro denní nošení poměrně výrazná
Recenze Chanel No.5
Známou ikonou parfumerie je bezpochyby vůně Chanel No.5, která byla na trh uvedena v roce 1921 a až do dnešní doby zůstává jedním z nejznámějších parfémů na světě. Vůni vytvořil ruský parfumér Ernest Beaux na žádost Gabrielle „Coco“ Chanel, která toužila po parfému, jenž by vyjadřoval esenci moderní ženy.
Chanel No.5 je revoluční v tom, že obsahuje výraznou dávku aldehydů, které dávají vůni její charakteristickou jiskřivost. Kombinace jasmínu, růže, ylang-ylangu a santalového dřeva tvoří komplexní a sofistikovanou vůni, která se hodí pro ženy všech věkových kategorií. Mezi nejznámější milovnice tohoto parfémů patřila zejména Marilyn Monroe. Vůně je ideální pro formální události a večerní nošení.
Klady
- symbol elegance
- bohatá kompozice s výraznými květinovými a aldehydovými tóny
- vydrží po celý den a má výraznou projekci
Zápory
- někomu může připadat příliš staromódní nebo těžká
- vyšší cena
Recenze Gucci Bloom
Gucci Bloom vytvořil renomovaný parfumér Alberto Morillas v roce 2017. Parfém si okamžitě získal srdce milovnic květinových vůní. Snoubí se v něm totiž tóny tuberózy, jasmínu a zimolezu, které dohromady vytvářejí svěží, ale zároveň intenzivní aroma.
Parfém evokuje obraz rozkvetlé zahrady v plném rozkvětu a je ideální pro jarní a letní dny. Často také bývá spojován s kreativitou a individualitou, což z něj činí ideální volbu pro moderní a sebevědomé ženy.
GUCCI - Gucci Bloom
Zjistit cenu
SKLADEM
2 357 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
2 700 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
4 590 Kč
|
Do obchodu |
Klady
- mladistvá a elegantní
- čistě květinové složení je harmonické a přitažlivé
- ideální pro teplejší měsíce
Zápory
- výdrž by mohla být lepší
Recenze Lancôme Trésor
Lancôme Trésor je vůně, která od svého uvedení na trh v roce 1990 zůstává jedním z nejprodávanějších parfémů značky Lancôme. Za jejím stvořením stojí legendární parfumérka Sophia Grojsman, známá svou schopností vytvářet nadčasové kompozice.
Po aplikaci ucítíte především růži, kosatec a fialku s broskví a meruňkou, které společně vytvářejí teplou a romantickou vůni. Trésor nejvíce oceníte pro večerní příležitosti nebo zvláštní události. Mezi jeho obdivovatelky patří herečka Penélope Cruz, která tuto vůni propagovala v reklamních kampaních.
Lancôme Trésor
Zjistit cenu
SKLADEM
1 049 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
1 049 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
1 049 Kč
|
Do obchodu |
Klady
- ideální pro večerní příležitosti a zvláštní události
- dlouhá výdrž s dobrou projekcí
- oslovuje ženy po několik generací
Zápory
- někomu může připadat příliš intenzivní nebo staromódní
Recenze Yves Saint Laurent Mon Paris
Yves Saint Laurent Mon Paris je vůně inspirovaná romantikou Paříže, a jako taková ztělesňuje vášeň a intenzitu. Za jejím vznikem stojí parfuméři Olivier Cresp, Harry Fremont a Dora Baghriche, kteří sestavili kompozici s tóny jahod, malin, pivoněk, jasmínu a pačuli.
Mon Paris je svěží, sladká a lehce ovocná vůně, ideální pro ženy, které milují moderní, ale zároveň sofistikované parfémy. Je vhodná pro každodenní nošení i romantické večery. Díky své univerzálnosti a působivému charakteru okouzlí ženy všech věkových kategorií.
YVES SAINT LAURENT - Mon Paris
Zjistit cenu
SKLADEM
1 399 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
1 439 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
1 439 Kč
|
Do obchodu |
Klady
- pro ženy, které preferují sladké a ovocné tóny s květinovým základem
- dostatečně univerzální pro každodenní příležitosti
- elegantní flakon
Zápory
- pro někoho může být příliš sladká nebo „cukrová“
- střední výdrž
Recenze Marc Jacobs Daisy
Pokud hledáte svěží a mladistvou vůni, třeba pro dceru, sestru nebo kamarádku, doporučujeme Marc Jacobs Daisy, která již na první pohled upoutá svým krásným flakonem a na ten druhý podmanivým aroma.
Parfém, vytvořený parfumérem Albertem Morillasem, je známý svou hravou a optimistickou povahou. Po nanesení uctíte tóny lesních jahod a fialek, které po nějakém čase odezní a rozvine se jasmín, gardénie, vanilka a pižmo, které vytvářejí svěží a květinovou vůni pro denní nošení.
Vůně evokuje pocit volnosti a radosti, a tak se výborně hodí pro mladé ženy nebo ty, které si chtějí uchovat mladistvého ducha.
MARC JACOBS - Daisy
Zjistit cenu
SKLADEM
1 281 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
1 356 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
1 549 Kč
|
Do obchodu |
Klady
- ideální pro jarní a letní období
- evokuje radost a svěžest
- ikonický design flakonu
Zápory
- vůně má nižší intenzitu a výdrž
Recenze Tom Ford Black Orchid
Tom Ford Black Orchid je smyslná vůně, uvedená na trh v roce 2006. Vznikla ve spolupráci s parfuméry z Givaudan a stala se temnou a tajemnou kompozicí, která rychle získala ikonický status ve světě parfémů.
Black Orchid kombinuje hluboké květinové tóny černé orchideje s kořením, čokoládou a vanilkou, čímž vytvářejí bohatou a komplexní vůni. Lze používat pro večerní nošení nebo speciální příležitosti, kdy chcete zanechat silný dojem. Je totiž symbolem sofistikovanosti a sebevědomí, často spojovaným s luxusem a exkluzivitou.
TOM FORD - Black Orchid
Zjistit cenu
SKLADEM
2 919 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
3 300 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
4 490 Kč
|
Do obchodu |
Klady
- ideální pro večerní nošení a zvláštní příležitosti
- bohatá kompozice s květinovými, kořenitými a dřevitými tóny
- zůstává intenzivní po mnoho hodin
Zápory
- není vhodná pro denní nošení
- vyšší cena
Recenze Estée Lauder Beautiful
Klasická květinová vůně, která dodnes zůstává jedním z nejoblíbenějších parfémů této značky, to je Estée Lauder Beautiful. Vytvořena byla parfumérem Bernardem Chantem a je oslavou ženství.
Již na první přivonění osloví bohatou květinovou kompozicí, která zahrnuje více než 200 květin, včetně růže, lilie, tuberózy a měsíčku lékařského. Často bývá propagována jako „svatební parfém“, a tak ji můžete využít ve svůj den D nebo při jiných speciálních příležitostech. Je elegantní a nadčasová a hodí se pro ženy všech věkových kategorií.
ESTÉE LAUDER Beautiful
Zjistit cenu
SKLADEM
1 077 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
1 411 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
1 679 Kč
|
Do obchodu |
Klady
- nadčasová a elegantní
- bohatá květinová směs
- často doporučovaná jako svatební vůně
Zápory
- velmi výrazná
Recenze Viktor & Rolf Flowerbomb
Parfém Viktor & Rolf Flowerbomb byl na trh uveden v roce 2005 a okamžitě si získal status moderní klasiky. Je známý svou intenzivní a bohatou květinovou kompozicí.
Jako první se před vámi rozvoní nasládlý bergamot a vzácný čaj, poté se otevře srdce plné frézií, růží, jasmínu a orchideje, které je na závěr doplněno hřejivým pačuli.
Flowerbomb je vůně, která je často spojována s extravagancí a luxusem a je oblíbená mezi celebritami, jako jsou Jessica Alba a Emma Watson.
Viktor & Rolf Flowerbomb
Zjistit cenu
SKLADEM
2 349 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
2 349 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
2 349 Kč
|
Do obchodu |
Klady
- zanechává výrazný dojem, ideální pro večerní nošení
- atraktivní design flakonu
- bohatá květinová kompozice
Zápory
- velmi sladká
- vyšší cena
Recenze Narciso Rodriguez For Her
Parfém Narciso Rodriguez For He, vytvořený parfuméry Christine Nagel a Francisem Kurkdjianem, je známý svou unikátní kombinací květinových a pižmových tónů.
Ve složení najdete růže, vonokvětku, květy pomerančovníku a pižmo, které dohromady tvoří jemnou, ale zároveň hlubokou vůni, jež okouzlí všechny ženy, které chtějí působit elegantně a tajemně. For Her je vhodný jak pro denní nošení, tak pro večerní příležitosti a je často spojován s moderní sofistikovaností.
NARCISO RODRIGUEZ Narciso Rodriguez For Her
Zjistit cenu
SKLADEM
1 216 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
1 398 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
1 456 Kč
|
Do obchodu |
Klady
- pro moderní a sebevědomé ženy
- zůstává na pokožce po celý den a má dobrou projekci
- pižmové a květinové tóny jsou harmonické a působivé
Zápory
- poměrně těžká
- vyšší cena
Recenze Byredo Flowerhead
Byredo Flowerhead je moderní a unikátní květinová vůně, která byla na trh uvedena v roce 2014. Vytvořil ji zakladatel značky Ben Gorham ve spolupráci s parfumérem Jérômem Epinettou.
Flowerhead je inspirován tradičními indickými svatebními obřady a obsahuje tóny jasmínu, tuberózy, růže a lesních jahod. Díky tomu je to svěží, exotická vůně s výraznou květinovou sílu. Výborně se hodí pro zvláštní příležitosti nebo jako výjimečný doplněk ke každodennímu outfitu.
Byredo Flowerhead
VyprodánoKlady
- inspirovaná indickými svatebními květinami
- květinové tóny jsou harmonické a příjemné
- jednoduchý a elegantní flakon
Zápory
- vyšší cena
Recenze Guerlain Aqua Allegoria Florabloom
Guerlain Aqua Allegoria Florabloom je součástí populární kolekce Aqua Allegoria, která se zaměřuje na lehké, svěží a přirozené vůně inspirované přírodou. Hned při prvním přivonění připomíná rozkvetlou jarní zahradu.
Vůně se otevírá svěžími citrusovými tóny bergamotu, následně se rozvine do srdce, kde dominují bohaté a romantické květinové akordy pivoňky a růže, které jsou doplněny jemnou frézií. Na závěr je cítit lehký a krémový základ.
Doporučujeme ji zejména pro ženy, které milují čisté a jemné vůně, které nejsou příliš těžké nebo intenzivní. Může vás doprovázet po celý den v práci nebo na pochůzkách, aniž by působila rušivě.
Guerlain Aqua Allegoria Florabloom
Zjistit cenu
SKLADEM
2 699 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
2 699 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
2 800 Kč
|
Do obchodu |
Klady
- lehká a svěží květinová vůně
- ideální pro denní nošení a teplejší měsíce
- elegantní flakon
Zápory
- kratší výdrž
- vyšší cena
Recenze Givenchy Very Irresistible
Na závěr jsme zařadili svěží a elegantní květinovou vůni Givenchy Very Irresistible, která je oslavou růže jako hlavní ingredience, kterou kombinuje s pivoňkou, magnólií a anýzem, což tvoří smyslné a výrazné aroma.
Chcete-li působit sebevědomě a žensky, rozhodně s tímto parfémem nešlápnete vedle. Využít lze jak pro denní nošení, tak pro večerní příležitosti. Herečka Liv Tyler, která byla tváří této vůně, ztělesňuje její moderní a okouzlující charakter.
Givenchy Very Irresistible
VyprodánoKlady
- pro ženy, které chtějí působit sebevědomě a přitažlivě
- ocení milovníci růžových tónů
- vhodná pro každodenní nošení
Zápory
- výdrž by mohla být lepší
Autor článku
Dáša Veverková
Šéfredaktor & Obsahový specialista
„Jsem Dáša – naivní snílek, který věří, že smyslem lidského života je pomáhat druhým. Vystudovala jsem obchodní akademii se zaměřením na právní činnost a několik let se pohybovala v sektoru služeb, díky tomu znám velmi dobře práva zákazníků i povinnosti prodejců. Od roku 2016 se věnuji online marketingu, konkrétně obsahové strategii a testování produktů. Mým cílem je publikovat články založené na vědeckých poznatcích, nezávislém průzkumu trhu a osobních zkušenostech.“