Nejlepší parfémy pro muže 2024: TOP 15 pánských parfémů
Vhodně zvolený parfém dokáže podtrhnout image a zatraktivnit osobnost nositele a je stejně podstatným doplňkem moderního muže jako hodinky či peněženka. Abychom vám zjednodušili hledání vůně, která vás dokonale vystihne, připravili jsme pro vás seznam nejlepších parfémů této sezóny.
V článku najdete:
Nejlepší parfémy pro muže
V našem testu nejlépe obstálo těchto 15 pánských parfémů. Při sestavování žebříčku jsme si všímali zejména složení parfému, ceny, vzhledu flakonu, délky trvání vůně a šetrnosti k životnímu prostředí.
Versace Eros
Versace Eros se právem řadí mezi top pánské parfémy. Jeho vonnou kompozici vyskládal parfumér Aurelien Guichard v roce 2012 a symbolizuje řeckého boha lásky. Flakon okamžitě prozrazuje, že máte co do činění se značkou Versace. Tuto orientálně-dřevitou vůni můžete nosit nejen během běžných dnů, ale hodí se i pro speciální příležitosti.
Vůně si vás získá svěžími tóny italského citrónu a mandarinky, mátového oleje a kandovaného jablka. Později se ke slovu dostane kombinace vanilky, geránie, exotických fazolí tonka a ambroxan. Základ vůně tvoří cedrové a santalové dřevo, pačuli, vanilka a vetiver.
Versace Eros
Zjistit cenu
SKLADEM
1 148 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
1 590 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
2 150 Kč
|
Do obchodu |
Klady
- dlouhá výdrž
- intenzivní vůně
- design flakonu
Zápory
- vyšší cena
Hugo Boss Boss No. 6 bottled
Pánský parfém Hugo Boss Boss No. 6 bottled patří mezi nejprodávanější a nejoblíbenější vůně a směle ji můžeme zařadit mezi nadčasové klasiky, které neomrzí. Zaujme zejména cílevědomé a moderní muže. Vyjadřuje radost ze života, definuje úspěch a vyzařuje z ní sebevědomí.
Luxusní citrusově-kořeněná vůně se hodí pro každodenní nošení. Její kompozice zaujme svěžími a smyslnými akordy, vyvážené květinově-kořeněné srdce parfému tvoří pelargónie a hřebíček a základ představuje harmonické souznění santalového a cedrového dřeva s vetiverem.
Hugo Boss Boss No. 6 Bottled
Zjistit cenu
SKLADEM
1 904 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
2 600 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
4 400 Kč
|
Do obchodu |
Klady
- kvalitní a nadčasová vůně
- výdrž
- cena
Zápory
- žádné
Yves Saint Laurent La Nuit de L’Homme
Hledáte nejlepší pánský parfém, který rozzáří vaši maskulinitu a probudí ve vás svůdného nočního dravce? Tato orientálně-dřevitá vůně váš požadavek splní na sto procent. Hodí se pro smyslné, nebojácné muže, je ideální na večer, aby vás zahalila rouškou tajemství a vzbudila zájem.
Flakon v odstínech žhavého ohně v sobě ukrývá přitažlivou vůni sladce kořeněné šalvěje, která později nechá prostor pro smyslného aroma pačuli. Základ parfému YSL La Nuit de L'Homme tvoří vonné esence santalového dřeva. Hotová esence svůdnosti!
Yves Saint Laurent La Nuit de L’Homme
Zjistit cenu
SKLADEM
1 917 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
2 920 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
3 000 Kč
|
Do obchodu |
Klady
- působivý flakon
- podmanivá vůně
- dlouhá výdrž
Zápory
- slabší výdrž
Chanel Bleu de Chanel
Chanel Bleu de Chanel je vůně pro všechny nespoutané duše, které mají svůj osud pevně v rukou. Ztělesňuje nezávislost, odhodlání, svobodu a její aromaticko-dřevitý charakter je vhodný pro denní i večerní nošení.
Originální složení je zárukou nezapomenutelného zážitku. Jako první ucítíte svěží tóny máty a citronu, později se do popředí dostane harmonická kombinace pikantního pepře a zázvoru s květy bílého jasmínu. V poslední fázi vás bude provázet hřejivé santalové a cedrové dřevo, ambra, kadidlo a boby tonka.
Chanel Bleu de Chanel
Zjistit cenu
SKLADEM
3 069 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
3 069 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
3 400 Kč
|
Do obchodu |
Klady
- intenzivní vůně s dlouhou výdrží
- zanechává nezapomenutelný dojem
- stylový flakon
Zápory
- vyšší cena
Hermés Terre d’Hermès
Intenzivní, ale přitom jemná a luxusní vůně je vyjádřením vztahu člověka k zemi, dialogu člověka s přírodními živly. Za její kompozicí stojí francouzský parfumér Jean-Claude Ellena a na trh byla uvedena v roce 2009. Terre d’Hermès patří mezi parfémy pro muže, kteří vědí, co chtějí a hledají nadčasovou eleganci.
Tuto krásnou, jedinečnou a vyváženou zemito-kořeněnou citrusovou vůni s originálním charakterem tvoří spojení vrchních tónů z grapefruitu a pomeranče, srdce ze drápku a základ v sobě spojuje dřevité tóny, dubový mech a benzoin.
Hermés Terre d’Hermès
Zjistit cenu
SKLADEM
2 142 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
2 142 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
2 142 Kč
|
Do obchodu |
Klady
- dlouhá výdrž
- na jakékoliv roční období
- na každodenní nošení i speciální příležitosti
Zápory
- vyšší cena
- vhodná pro zralejší muže
Tom Ford Beau de Jour
Beau de Jour je klasická, elegantní fougère vůně se zemitými a vzdušnými prvky pro upraveného gentlemena. Pokud dbáte na každý detail a chcete světu ukázat tu nejlepší verzi sebe sama, neměla by vám chybět.
Pozornost na sebe strhne chladivými levandulovými tóny, ale po chvíli si vás získá podmanivá kompozice geránie, afrického rozmarýnu a bylinných akordů. Základ vůně tvoří pačuli a vznešená ambra.
Klady
- příjemná vůně
- ideální na jaro a podzim
- zajímavý flakon
Zápory
- vyšší cena
Davidoff Cool Water Man
Tento parfém není žádný nováček, na trh byl uveden v roce 1988 a úspěšně se na něm drží dodnes. Perfektně doplní image aktivního muže, který ví, co chce. Svěží kompozice parfému dodá sebevědomí, charisma a pocit neomezených možností. Vhodný je pro každodenní používání během celého roku, ale pomůže vám vyniknout i během speciálních příležitostí.
Flakon inspirovaný duchem mořských vln v sobě ukrývá svěží a čistou citrusovou vůni. Hlavu tvoří koriandr, levandule, máta, podmanivé mořské tóny, rozmarýn a zelené tóny. V srdci se ukrývá kombinace jasmínu, neroli, santalového dřeva, pelargonie a mechu. Základ vůně Davidoff Cool Water Man tvoří cedr, ambra, pižmo, tabák a dubový mech.
Davidoff Cool Water Man
Zjistit cenu
SKLADEM
541 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
541 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
1 780 Kč
|
Do obchodu |
Klady
- svěží vůně
- dlouhá výdrž
- stylový flakon
- cena
Zápory
- žádné
Giorgio Armani Acqua di Gio Pour Homme
Armani Acqua di Gio patří k bestsellerům. Na obrovském úspěchu tohoto parfému má podíl luxusní výběr vonných složek, které jsou v dokonalém poměru a vytvářejí atraktivní vůni pro moderního muže ke každodennímu nošení i speciální příležitosti. Je esencí stylu, šarmu, atraktivity a elegance.
Nejdříve vás upoutá neroli, citron, zelená mandarinka a bergamot, později se projeví rozmarýn, růže, koriandr a jasmín. Základ vůně tvoří tóny pačuli, cedr, kaki a bílé pižmo. Spolu vytvářejí harmonický a jedinečný elixír přirozené přitažlivosti, kterému je obtížné odolat.
Giorgio Armani Acqua Di Gio Pour Homme
Zjistit cenu
SKLADEM
2 263 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
2 263 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
4 100 Kč
|
Do obchodu |
Klady
- dlouhá výdrž
- výrazná vůně
- cena
Zápory
- žádné
Dior Sauvage
Pokud by existoval magnet na ženy, asi by voněl přesně takhle. Dior Sauvage patří mezi vůně pro muže, které o vás okamžitě prozradí, že máte dobrý vkus a propůjčí vám francouzský šarm. Jedinečný, výrazně mužný parfém vytvořil francouzský parfumér Francois Demachy, když jej inspiroval magický soumrak nad pouští.
Silná, mužná vůně s orientálně-dřevitými akcenty vás nejprve upoutá smyslným bergamotem, později vás okouzlí tóny levandule, anýzu, sečuánského pepře a muškátového oříšku. Základ parfému tvoří sladká vanilka a sametový ambroxan. Tváří parfému je Johnny Depp.
Dior Sauvage
Zjistit cenu
SKLADEM
3 759 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
3 900 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
4 930 Kč
|
Do obchodu |
Klady
- dlouhá výdrž
- celoroční využití
- přitažlivá mužná vůně
Zápory
- žádné
Bottega Veneta Pour Homme
Luxusní vůně inspirovaná příběhem muže, který utíká před ruchem moderního velkoměsta do nedotčené přírody, aby načerpal novou energii a objevoval nepoznané, byla na trh uvedena v roce 2013. Svými aromaticky-dřevitými tóny s výrazným koženým akcentem vás zaručeně osloví.
Po aplikaci ucítíte svěží kombinaci kalábrijského bergamotu se sibiřskou borovicí a jalovcem, poté se do popředí dostanou pikantní jamajský pepř a aromatická šalvěj s jedlí. Základ vůně Bottega Veneta Pour Homme tvoří labdanum, pačuli a kůže, které pečují o hloubku a svůdnost.
Klady
- na celodenní nošení
- aromatická vůně
- elegantní flakon
Zápory
- vyšší cena
Hugo Boss Boss The Scent Intense
Pánský parfém Boss The Scent Intense má výraznou a smyslnou kořeněno-dřevitou orientální vůni, která je vhodná především pro večer a pro speciální příležitosti. Hodí se k elegantním mužům vyzařujícím sebejistotu a je doslova esencí svádění.
Ihned po aplikaci se rozvinou hřejivé tóny kardamomu a mírně kořeněného zázvoru. Střední tóny tvoří vzácné ovoce maninka a elegantní akordy zajišťuje levandule. Poslední a nejdelší fází parfému je smyslná kombinace kůže, dřevitých tónů a sladké vanilky, která působí opojně a neodolatelně.
Hugo Boss Boss The Scent Intense
Zjistit cenu
SKLADEM
1 402 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
1 411 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
3 450 Kč
|
Do obchodu |
Klady
- dlouhá výdrž
- intenzivní vůně
- celkový dojem
Zápory
- žádné
Valentino Uomo
Pokud patříte k mužům cílevědomě kráčejícím za svými sny a hledáte parfémy pro muže, které vyniknou zejména v chladných dnech, kožená vůně Valentino Uomo vás uchvátí. Na první pohled upoutá zajímavým flakonem odkazujícím na kovové cvočky zdobící obuv a kabelky z kolekce Rocksud.
Vůně si vás získá šťavnatými citrusovými tóny bergamotu. Srdce parfému tvoří kompozice sladké čokolády, vetiveru, aroma praženého kávového zrna a lískového ořechu. Hřejivý cedr a kůže v základu vůně dotváří působivý a do posledního puntíku promyšlený celek symbolizující souhru luxusu a ležérnosti.
Klady
- mužná a luxusní vůně
- velmi dobrá výdrž
- luxusní flakon
- cena
Zápory
- žádné
Paco Rabanne 1 Million
Nejlepší pánské parfémy někdy vzniknou naprostou náhodou. I tento, představený v roce 2020, byl inspirován omamným aroma, které parfumér Quentin Bisch ucítil, když se mu v kožené tašce rozlil opalovací krém a lahvička se vzorkem vůně rostliny Cist. Odvážný mix ingrediencí vytvořil opojnou vůni s koženým a květinovým podtónem pro nebojácné a cílevědomé muže.
Nepřehlédnutelný zlatý flakon v sobě ukrývá kontrastní kombinaci opojné tuberózy, špetky soli a kašmírového dřeva. Ucítíte také vůni kůže na citrusovém podkladu s pryskyřičným a borovým akcentem. Mírně nasládlá vůně se může pochlubit dlouhou výdrží.
Paco Rabanne 1 Million
Zjistit cenu
SKLADEM
1 618 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
1 999 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
2 710 Kč
|
Do obchodu |
Klady
- krásný flakon
- dlouhá výdrž
- intenzita
- cena
Zápory
- přes flakon není vidět obsah
Versace Pour Homme
Stylový flakon s typickým gravírovaným stříbrným motivem už na první pohled prozradí, že v rukou držíte pánský parfém Versace. Stejně působivá je i samotná vůně, která vás přenese na čarokrásné pláže Středomoří. Vytvořil ji v roce 2008 světoznámý parfumér Alberto Morillas a od té doby právem patří mezi klasiku s moderním nádechem.
Hlavou vůně je rafinované spojení bergamotu, kalábrijského citronu, květů neroli a listů hořkého pomerančovníku. V srdci naleznete tóny muškátové šalvěje, pelargonie a květů modrého hyacintu s aromatickým cedrovým a agarovým dřevem. Základ vůně tvoří podmanivá ambra, smyslné pižmo a fazole tonka.
Versace Pour Homme
Zjistit cenu
SKLADEM
1 669 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
1 949 Kč
|
Do obchodu | |
SKLADEM
2 820 Kč
|
Do obchodu |
Klady
- svěží vůně na léto
- dlouhá výdrž
- cena
Zápory
- žádné
Bvlgari AQVA Pour Homme
Bvlgari AQVA Pour Homme byla na trh uvedena v roce 2005 a je oslavou středomořské přírody a především moře. Kulatý modrozelený flakon odráží světlo jako mořská hladina, vůně je svěží s dřevitými tóny, ideální na jaro a léto pro aktivního, šarmantního a vášnivého muže.
Hned po aplikaci ucítíte svěží citrusové akordy mandarinky a pomerančových květů, později se ke slovu dostanou čisté vodní tóny mořské trávy a santoliny. Na závěr se rozvine hřejivá ambra a šalvěj muškátová. Výsledkem je neodolatelná, velmi mužná vůně, která nenechá nikoho chladným.
BVLGARI Aqva Pour Homme
VyprodánoKlady
- svěží vůně
- flakon se dobře drží
- cena
Zápory
- slabší výdrž
Typy vůní
Existuje několik základních typů vůní pro muže: například parfémovaná voda, parfém nebo toaletní voda. Rozdíl mezi nimi spočívá v koncentraci a trvanlivosti.
Parfém
Silná a trvanlivá vůně, která je určena k aplikaci na kůži nebo oblečení. Díky tomu, že obsahuje 20 až 40 % vonných složek je natolik intenzivní, že stačí aplikovat jen pár kapek za uši nebo do oblasti loktů. Protože se jedná o nejdražší typ vůně, hodí se na výjimečné příležitosti a na večer.
Esprit de Parfum
Esprit de Parfum (Parfum d'Extrait nebo Extrait de parfum) je zlatý střed mezi parfémem a parfémovanou vodou. Obvykle obsahuje 20 až 30 % vonných složek. Jedná se o velmi luxusní vůni, která se zpravidla aplikuje v malých dávkách, protože je velmi silná. Kvůli své intenzitě a vysoké ceně se esprit de parfum používá pro zvláštní příležitosti nebo na večer.
Parfémová voda
Parfémová voda neboli Eau de Parfum má nižší koncentraci vonných látek než jiné druhy vůní, obvykle mezi 10 až 20 %. Výdrž je poměrně krátká (okolo 5 hodin), ale díky nižší koncentraci je vhodnější pro každodenní použití nebo pro ty, kteří preferují jemnější vůni.
Toaletní voda
Toaletní voda obsahuje 5 až 15 % vonných složek, které jsou smíchané s alkoholem. Tento druh vůně poskytuje rychlé osvěžení a vydrží vonět přibližně 3 až 5 hodin. Pokud se chystáte na důležitý pohovor nebo na společenskou akci, která bude trvat jen krátkou dobu, toaletní voda bude ideální volbou.
Kolínská voda
Kolínská voda (také známá jako Eau de Cologne) je druh vůně s nižší koncentrací vonných látek a vyšším obsahem alkoholu. Vznikla v Kolíně nad Rýnem v Německu v 18. století a původně obsahovala asi 2 až 5 % vonných olejů. Dnes se termín kolínská voda používá obecně pro označení jakékoli vonné vody s podobnými charakteristikami. Může se jednat o jakoukoli vonnou vodu s lehčí vůní, která se obvykle aplikuje na tělo či tvář a slouží k osvěžení a ochlazení pokožky.
Eau fraîche
Eau Fraîche je druh vonné vody, která obsahuje nejnižší koncentraci vonných látek, obvykle 1 až 3 %. Většinou obsahuje také vodu a osvěžující složky, jako jsou citrusové vůně. Výsledkem je lehká a svěží vůně, která se obvykle aplikuje na tělo. Vůně Eau Fraîche obvykle nevydrží vonět tak dlouho jako parfémy nebo toaletní vody, ale je vhodná pro každodenní použití nebo pro ty, kteří hledají jemnější a osvěžující vůni.
Proč používat parfém?
Pokud svému okolí pěkně voníte, stáváte se atraktivnějším a přitažlivějším. Máte vyšší šanci zaujmout ženy, pro které je podle výzkumů právě vůně nejdůležitějším faktorem při výběru partnera. Ženské nosy jsou citlivé na mužské feromony a parfém se s těmito vůněmi pojí, aby vytvořil ještě atraktivnější a nezapomenutelnější čichový zážitek.
Protože čich je náš nejsilnější smysl, příjemnou vůní dokážete podpořit hlubší emocionální spojení s lidmi. Čich totiž spouští vzpomínky lépe než jakýkoli jiný smysl, často si pamatujeme například to, jak voněl někdo blízký, a když později ucítíme stejnou vůni, vynoří se nám před očima vzpomínka na daného člověka.
Díky příjemnému parfému, spolu s oblečením, přispějete ke zvýšení sebedůvěry, budete se cítit, vypadat a vonět lépe. To platí nejen při hledání partnerky, ale i v běžném životě, na obchodním setkání či pracovním pohovoru.
Jak vybrat parfém?
Nejspolehlivějším způsobem, jak objevit svou vůni, je vyzkoušet ji na sobě během jednoho dne. Nespoléhejte se na to, že parfém bude na vás vonět stejně jako na vonných papírcích nebo že bude vonět stejně jako na jiném člověku, vůni si na sebe musíte nastříkat. Najednou zkoušejte maximálně 4 parfémy.
Na každé zápěstí, případně i na vnitřní lokty, si nastříkejte jednu vůni. Mezi každým ovoněním si přičichněte například ke kávě či čaji. Nejdříve ucítíte jen svrchní tóny, během několika hodin se vůně změní, takže k ní přičichávejte v různých intervalech a všímejte si, která se vám líbí nejvíce. Nemusíte skončit jen u jedné volby. A pokud si kupujete novou vůni, vyberte si nejprve menší flakon.
Jak poznat originální parfém?
Nejprodávanější pánské parfémy patří často i k nejfalšovanějším. Chcete-li mít jistotu, že nedržíte v rukou napodobeninu, všímejte si zejména těchto znaků:
- Parfém podrobte důkladné vizuální kontrole: Zaměřte se na design obalu. Padělku často chybí sériové číslo a čárový kód na obalu a lahvičce vůně nebo celofánová fólie. Zaměřte se i na značku parfému a ochrannou známku, padělek má obyčejně oproti originálu trošku obměněný název značky: přehozená, zdvojená nebo přidaná písmena, odlišný font či velikost písma a drobné změny na etiketě či pravopisné chyby také svědčí o napodobenině.
- Flakon padělku bývá často hrubší a drsnější než originál: Písmo na něm může být lepkavé nebo poškrábané, uzávěr je vyroben z levného, nekvalitního materiálu a nedoléhá, jak by měl, také trubička rozprašovače může být kratší nebo výrazně hrubší.
- Barva parfému se od originálu může odlišovat: Ačkoli se padělatelé snaží, dosáhnou buď výraznějšího, nebo naopak světlejšího odstínu.
- Varovné kontrolky by vám měly zablikat i při podezřele nízké ceně: Ta bývá často jen o něco nižší než v ověřených parfumeriích. Pokud natrefíte na e-shop s velmi levnými parfémy, zkontrolujte si před nákupem i recenze.
Kam nanášet parfém?
Při správné aplikaci parfému se vám nestane, že budete okolí obtěžovat nepříjemně silným oblakem vůně (možná si nyní vzpomenete na sladké vůně pro ženy aplikované v nepřiměřeném množství). Méně je někdy více a v tomto případě to platí dvojnásob. Parfém aplikujte na suchou (ne však vysušenou) pokožku ještě před oblečením, ideálně po sprše nebo koupeli s rozprašovačem vzdáleným přibližně 15 až 30 cm od těla. K tomu, aby se vůně během celého dne postupně rozvíjela a uvolňovala, potřebuje tělesné teplo.
Nejlépe tedy parfém vynikne na prokrvených místech, jakými jsou zápěstí, krk, oblast za ušima, dekolt, loketní jamky, podkolenní jamky a kotníky. Nestříkejte si jej všude, začněte s jedním místem a později můžete přidat ještě 2. Nedoporučuje se stříkat si parfém na oblečení. Citlivější látky, například hedvábí, jsou náchylné na skvrny, které může silný parfém na oblečení zanechat. Navíc se parfém nemusí rozvinout tak, jak by voněl na pokožce.
Autor článku
Dáša Veverková
Šéfredaktor & Obsahový specialista
„Jsem Dáša – naivní snílek, který věří, že smyslem lidského života je pomáhat druhým. Vystudovala jsem obchodní akademii se zaměřením na právní činnost a několik let se pohybovala v sektoru služeb, díky tomu znám velmi dobře práva zákazníků i povinnosti prodejců. Od roku 2016 se věnuji online marketingu, konkrétně obsahové strategii a testování produktů. Mým cílem je publikovat články založené na vědeckých poznatcích, nezávislém průzkumu trhu a osobních zkušenostech.“