Recenze Lidl.cz: zkušenosti s nákupem a vrácením zboží

Publikace: 23.11.2021

Klady

  • nízké poštovné
  • lhůta pro vrácení zboží 90 dnů
  • zpáteční poštovné hradí e-shop

Zápory

  • nelze zvolit dopravce

Nákup módy přes internet nemusí být vždy snadný. Dobře víme, že s některými e-shopy bývá složitější komunikace, některé zase nevynikají nejrychlejším vyřizováním objednávek a reklamací. A výjimkou není ani situace, kdy musíte zboží vracet kvůli nesedící velikosti či neodpovídající barvě. Proto jsme se rozhodli vám s výběrem pomoci: jednotlivé e-shopy jsme prověřili za vás! Provedli jsme nejen nákup zboží, ale také vrácení. A co je nejdůležitější, zjistili jsme, jak rychlý a pohodlný celý proces je, na kolik vás to vyjde a kdy dostanete své peníze zpět. Jedná se tak o největší test módních e-shopů u nás.

Srozumitelnost webu a důvěryhodnost

O důvěryhodnosti e-shopu Lidl.cz není nutné vůbec pochybovat: tuto obchodní značku zná zkrátka každý, a to i když třeba v obchodě – kamenném ani internetovém – nikdy nic nekoupil. Stručně tedy jen zmíníme, že obchodní podmínky, informace o dopravě a platbě či kontakty najdete velmi jednoduše a přehledně hned na hlavní stránce.

Celý obchodní model Lidlu je – kromě stálého zboží – založený na týdenních kolekcích. Ty se střídají jak v kamenných prodejnách, tak na e-shopu. Nabídka není ale zdaleka totožná: některé zboží je dostupné jen online, některé jen na prodejnách a jen část je dostupná na obou platformách, které se vzájemně doplňují a podporují. Kolekce jsou k dispozici vždy v omezeném množství a jen po omezenou dobu.

Rozhodnete-li se nakoupit na e-shopu Lidl.cz, je vám z kontaktů k dispozici bezplatná infolinka nebo kontaktní formulář. Pokud rádi nakupujete na mobilním telefonu, můžete si stáhnout aplikaci nebo využít perfektně zpracované mobilní zobrazení webu. Lidl má aplikace dokonce 2 – ta s názvem Lidl Plus je určena pro zákazníky kamenných prodejen, ale najdou se v ní i slevy platné na e-shopu, ta určená k nákupům online se jmenuje jednoduše Lidl.

O spokojenosti zákazníků se můžete přesvědčit také na srovnávacích portálech Heureka.cz a Zboží.cz, přičemž na obou obchod najdete pod starým názvem Lidl-shop.cz, název se změnil teprve letos na podzim (recenze vznikla v druhé polovině listopadu 2021). Na Heureka.cz je vedeno přes 131 tisíc recenzí s celkovým hodnocením 95 % a 4,7 hvězdičky z 5. Na Zboží.cz je recenzí jen 555 a celkové hodnocení je 47 %. Portálu Zboží.cz ovšem Lidl neposkytuje data pro hodnocení od ověřených zákazníků.

O e-shopu
Obchodní podmínky 1 klik
Cena dopravy 1 klik
Online chat Ne
Zákaznická linka Ano
Zákaznická linka Zdarma
Mobilní aplikace Ano
Mobilní zobrazení webu Ano
Heureka Ověřeno zákazníky Ano
Počet recenzí na Heurece 131 370
Počet recenzí na Zboží.cz 555
Spokojenost na Heurece 95 %
Spokojenost na Zboží.cz 47 %

Výběr zboží

Vzhledem k pestrosti nabízeného zboží je jasné, že další členění hlavních kategorií je různé. Ať už si na Lidl.cz půjdete koupit tričko, vrtačku nebo dětskou knížku, v kategoriích se zorientujete velmi rychle a jednoduše. Na hlavní stránce najdete také promo fotky týdenních kolekcí s uvedením data, od kdy budou k dispozici. Kolekce jdou do prodeje vždy v pondělí a ve čtvrtek, některé nabídky jsou limitované na víkend. Kromě těchto sezonních nabídek níže najdete i nejčastěji hledané zboží, upozornění na výprodeje, bestsellery a další. Na první pohled mohou stránky působit trochu chaoticky, velmi rychle ale najdete systém a přesvědčíte se, že opak je pravdou.

My jsme zamířili do kategorie s názvem Móda. Ta se dále člení na dámskou módu, pánskou módu, dětskou módu, obuv, doplňky a sportovní oblečení. Po prokliknutí do konkrétní kategorie můžete produkty jednoduše filtrovat dle velikosti, barvy, ceny, značky, materiálu nebo skladovosti. Zboží lze následně seřadit podle relevance, ceny, hodnocení, slevy či prodávanosti. Možnosti filtrování považujeme za naprosto dostatečné. Výrobky doplňují dobře vypadající fotografie a popisy zboží – i když jsou někdy stručné, obsahují vše, co zákazník pro výběr potřebuje. K dispozici je rovněž zákaznické hodnocení zboží.

U každého výrobku je vždy jasně uvedeno, zda je skladem a kdy bude doručen, případně kdy se naskladnění očekává. V případě, že chcete velikost, která skladem není, můžete si nastavit hlídání dostupnosti e-mailem.

Pokud máte rádi slevy, je vám k dispozici výprodejová sekce, která je průběžně doplňována zbožím z ukončených kolekcí. Jestliže byste se rozhodli zboží vrátit, máte na to skvělých 90 dnů.

Výběr zboží
Řazení dle ceny Ano
Řazení dle slevy Ano
Filtrování dle parametrů Ano
Filtrování dle velikostí Ano
Jasně vypsaná dostupnost zboží Ano
Uvedená orientační doba dodání Ano
Zákaznické recenze produktů Ano
Diskuse u produktů Ne
Lhůta na vrácení zboží bez udání důvodu 90 dnů
Sekce Slevy / Výprodej na webu Ano
Hlídání dostupnosti e-mailem u produktů, které nejsou skladem Ano

úvodní stránka e-shopu

Nákup, platba a doprava

Pop-up slevy na e-shopu Lidl.cz nenajdete, průběžně jsou ale k dispozici různé slevy v některé z aplikací Lidlu. Pro odeslání objednávky není nutné se registrovat, prodejce rovněž nevyžaduje uvedení žádných citlivých údajů nepodstatných pro nákup.

Košík
Pop-up sleva na první nákup Ne
Nutná registrace Ne
Možnost zadat slevový kód Ne
Nutnost zadat nadbytečné osobní údaje Ne

V e-shopu Lidl.cz je možná pouze platba online platební kartou nebo na dobírku, která je zpoplatněna 29 Kč. Jiné možnosti k dispozici bohužel nejsou.

Platba
Karta Ano
Dobírka Ano
Bankovní převod Ne
Hotově na prodejně Ne
Paypal/PayU Ne
Poplatek za platbu 29 Kč (dobírka)

Doručení zboží je možné přímo na adresu nebo na PPL Parcelshop. Jako dopravci zde figurují Česká pošta a kurýrní služba PPL, v době vzniku této recenze si však nešlo vybrat, kterého dopravce preferujete. Pro někoho bude možná také překvapivé, že si zboží nelze objednat k vyzvednutí na prodejně.

Dobrá zpráva ovšem je, že poštovné je pouhých 69 Kč. V případě, že nakoupíte za víc než 1 000 Kč, je zcela zdarma. Bude-li vaše objednávka hodně velká nebo těžká, prodejce vás bude kontaktovat s přepočítáním poštovného.

Doprava
Pošta Ano
PPL Ano
GLS Ne
Zásilkovna Ne
Balíkovna Ne
Odběrná místa / Prodejny Ne
Výdejní box Ne
Expresní doručení Ne
Jiné možnosti dopravy -
Cena dopravy
Doprava zdarma Ne
Doprava zdarma od 1 000 Kč
Příplatek za hmotnost nebo velikost zásilky Ano
Cena dopravy od 69 Kč
Akce na dopravu zdarma Ne

Doba doručení z e-shopu Lidl.cz

V e-shopu Lidl.cz jsme tentokrát zkusili objednat dívčí šortky za 59 Kč. U zboží, které je skladem, obchod obvykle udává dodání do 3 dnů. Informace o expedici nám přišla den po objednání i spolu se sledovacím číslem zásilky. Balíček nám nakonec dorazil celkově po 4 dnech. Avizovaná doba dodání tak byla splněna.

Šortky přišly zabalené v igelitovém sáčku, nebyly nijak poškozené a odpovídaly velikostí i barvou popisu na webu. Kromě toho musíme konstatovat, že to byly opravdu velice kvalitní kraťasy. Na dotek byly velmi příjemné a vzhledově vypadaly naprosto skvěle.

Komunikace e-shopu po objednávce
Informace o expedici Ano
Doba expedice Druhý den
Zaslání sledovacího čísla Ano
Doručení zboží
Rychlost doručení 4 dny
Splnění avizované doby dodání Ano
Originální balení Ano
Přišlo zboží nepoškozené Ano
Odpovídá barva Ano
Odpovídá velikost Ano
Další součásti zásilky kromě zboží Nic

Vrácení zboží z e-shopu Lidl.cz

Aby byl náš test kompletní, bylo potřeba šortky poslat zpět. Od letošního podzimu má Lidl novinku – vratkový formulář a štítek už neposílá vytištěný v zásilce. Důvody jsou čistě ekologické: každý měsíc tak byly vytištěny tisíce stránek papíru, které nikdy nenašly využití.

Postup samotného vrácení zboží je dobře a srozumitelně popsán na stránkách: je potřeba vyplnit online formulář a vytisknout jej. Rovněž je nutné vytisknout štítek na polepení zásilky. Tu lze poslat zpět pouze přes přepravní společnost PPL – je tedy potřeba najít si nejbližší PPL Parcelshop (jejichž síť je dnes opravdu hustá a odkaz na seznam najdete přímo na stránkách Lidlu), na zásilku nalepit štítek a odnést ji tam. Na vrácení máte 90 dnů a zpětné poštovné platí Lidl.

Vrácení zboží
Návod, jak zboží vrátit Ano
Přiložený předvyplněný formulář pro vrácení Ne
Vrácení platí E-shop
Přiložený štítek na vrácení zásilky Ne
Kam zásilku odnést PPL Parcelshop
Vyzvednutí zásilky kurýrem Ne
Jiné komplikace při vrácení -
Potvrzení o přijetí zboží Ano
Hodnocení vrácení (jako ve škole) 2

O několik dnů později obchod e-mailem potvrdil přijetí zásilky a následující den už jsme měli peníze zpět na účtu. Od našeho odeslání to to tedy trvalo 7 dnů, což je doba, kterou obchodník deklaruje na svých stránkách.

Vrácení peněz
Vrácení peněz v termínu Ano
Nutná komunikace/urgence ohledně vrácení Ne
Skutečná doba připsání peněz na účet 7 dnů

Naše hodnocení na závěr

Dopředu můžeme prozradit, že nákup na Lidl.cz jednoznačně doporučujeme a certifikát Modio.cz „Snadný nákup i vrácení zboží“ mu udělujeme. Za celou dobu nám od prodejce přišlo 8 e-mailů, přičemž ani jeden z nich nebyl reklamní povahy – všechny se týkaly probíhajícího obchodu a vrácení zboží. Velké plusy spatřujeme v 90denní lhůtě pro vrácení zboží a tom, že poštovné zpět platí obchod. Samotný nákup byl velmi příjemný, obchod jako takový je přehledný a nabízí stále nové zboží. Jediné minus, které jsme našli, je nemožnost zvolit dopravce, který zásilku přiveze.

Celkové hodnocení
Celkový počet e-mailů, které jsme od e-shopu obdrželi 8
Počet reklamních e-mailů, které jsme obdrželi od objednávky po vrácení 0
Doporučujeme objednávku na e-shopu Ano
Celkové hodnocení 90 %

Autor článku

Jana Chmelíková

Jana Chmelíková

Redaktor

„Studovala jsem češtinu a mým snem bylo živit se jednou psaním, což se mi i splnilo. Už pár let žiji místo v Praze v maličkém městě ve středních Čechách, kde se nedá koupit nic – a tak jsem se naučila víc než kdy dřív nakupovat na internetu. Znalost dobrých e-shopů a triků, jak nakupovat online, se stala mým denním chlebem. Miluju udržitelnost, zahradu, barefoot boty a pošťáka, který mi veze nový balíček.“