V Ornamenti je velký kus srdce a touhy přinášet radost, říká Dáda Kutilová
Pokud si potrpíte na krásné šperky, e-shop Ornamenti by zcela jistě neměl uniknout vaší pozornosti. Během covidových uzávěrek jej založily máma s dcerou, Dagmar a Karolína Kutilovy. Prostřednictvím jejich společného projektu se nyní krásné a přitom finančně dostupné šperky dostanou v krásném balení ke každému, kdo po nich zatouží. A jak svorně říkají: Ornamenti je jejich srdeční záležitost a splněný sen.
Ornamenti – to je rodinný podnik mámy s dcerou. Kdy ten nápad přišel?
Nápad založit e-shop se šperky se zrodil v roce 2020, kdy jsme všichni byli zasaženi vlnou covidu. Doba nebyla pro nikoho jednoduchá. Vedu svou PR agenturu, a v té době jsme všichni museli sedět doma, a všechno bylo zavřené. I moji klienti, kteří jsou hlavně z oboru módy, kosmetiky, cestování a dekoru, museli omezit výdaje a tím pádem i PR služby, takže mi ubyla práce.
Už dlouho předtím jsem ale přemýšlela, jakou jinou cestou by se ještě mé podnikání mohlo vydat, v tu chvíli byla volba online obchodu jasná. Moje vášně cestování (které také bylo téměř zcela omezeno) a krásné a dostupné šperky se spojily v myšlenku na nový e-shop. S dcerou jsme od malička cestovaly, rády jsme na cestách obdivovaly, poznávaly a občas i nakupovaly šperky, které nás dokázaly oslovit. V covidové době se sice do společnosti nemohlo, ale ženy se stále chtěly líbit a dělat si radost, takže online obchody, naštěstí, dobře fungovaly.
Chtěly jsme ženám všech generací nabídnout cenově dostupné, a přesto kvalitní a krásné šperky. Tehdy byl čas a vlastně i motivace a chuť do něčeho nového. Na začátku ledna 2021 jsem napsala jednomu známému, zda by mi nepomohl založit e-shop, a tak to vše začalo.
Bylo i pokračování tak snadné, jako to zní?
Kdybych věděla, co všechno založení a vedení e-shopu obnáší, tak bych si to ještě aspoň dvakrát rozmyslela. Ale jak se říká: „odvaha je jen nedostatek informací“, a to platilo i pro mě. Možná to je dobře. Dnes nelituji. A věřím, že nelituje ani má dcera Karolína, která do toho s nadšením šla se mnou a od začátku mi byla rádkyní i věcným kritikem.
Dnes máme úkoly rozdělené a zatím vše funguje. V mezidobí se zase rozjela moje PR agentura, přibyli noví klienti a bylo toho opravdu hodně. V druhém roce fungování jsem si konečně přiznala, že není v našich silách, abychom vše zvládaly samy dvě, a dnes už máme tým lidí, kteří dělají e-shop lepší a lepší. Ať už se starají o on-line marketing, sociální sítě, grafiku nebo pomáhají s balením objednávek a komunikací se zákazníky, každý z nich je pro nás nepostradatelným článkem společného týmu Ornamenti.
Kde se vlastně vzal název Ornamenti?
Miluji italštinu. Italština je krásný a libozvučný jazyk. A stejně jako název mé PR agentury je z italského cammino, což znamená cesta, stezka nebo směr (tedy ten správný směr), tak i e-shop nese název z italského slova ornamenti, což znamená ozdoby, šperky pro ženy. Logo a slogan už ale navrhovala moje dcera Karolína.
Co je hlavní přednost Ornamenti?
Určitě dostupnost krásných, originálních šperků a skvělý servis. V momentě, kdy zákazník potřebuje nějaký šperk vyměnit či vrátit, vše řešíme v podstatě do několika hodin. Komunikujeme se zákazníky, nic pro nás není problém a vše se dá řešit. Někdo by mohl namítnout, že to už je dnes samozřejmostí, ale bohužel stále není. Sama se s tím setkávám nejen v online obchodech, ale i běžně ve službách.
My si zakládáme na tom, že jakoukoliv potřebu klienta řešíme obratem. Všechny šperky projdou před odesláním důkladnou kontrolou kvality. Objednávky odesíláme do 24 hodin. Veškeré šperky v nabídce máme reálně skladem. V případě, že zákazník potřebuje konzultovat výběr, jsme k dispozici.
Nejvýstižnějším krédem našeho obchodu je známé „co sám nerad, nečiň jiným“. Vybíráme šperky, se kterými se můžeme ztotožnit, vybíráme dopravce, které považujeme z vlastní zkušenost za spolehlivé, zboží zákazníkům předáváme ve formě a balení, ve kterých bychom samy chtěly zásilky dostávat. Je v tom velký kus srdce a touhy přinášet radost i v těžkých dobách.
Na stránkách píšete, že se jedná o šperky předních evropských designérů. Podle čeho je vybíráte a oslovujete ke spolupráci?
Všichni naši dodavatelé prošli pečlivým výběrem. Ať už se jedná o kvalitu šperků, kvalitu komunikace, rychlost dodání nebo výběr designu. K tomu všemu jsem při rozhodování, s kým budeme spolupracovat, přistupovala s velkou zodpovědností a pečlivostí. Dnes máme dodavatele hlavně ze Španělska, Německa, Holandska a Portugalska. Se všemi designéry máme za tu dobu utvořené přátelské vztahy a spolupráce funguje čím dál lépe.
Mezi bestsellery na vašem e-shopu patří pozlacené šperky. Proč si vaše zákaznice vybírají právě pozlacené kousky?
Ať už se jedná o pozlacené stříbro nebo stále oblíbenější chirurgickou ocel, jsou zkrátka aktuálně nejmódnější a nejžádanější. A to nejen u nás na e-shopu, ale v podstatě celosvětově. Je to zrovna aktuální módní trend, ale není vyloučené, že se to zase za nějakou dobu změní a oblíbené bude zase stříbro. Všechny módní proudy se stále točí dokola…
Máte samostatnou kategorii voděodolné šperky. V čem ta voděodolnost spočívá?
Jsou to šperky z velmi kvalitní chirurgické oceli. Voděodolnost spočívá v tom, že i když je nosíte do vody, tedy sprchy, moře či bazénu, tak nemění barvu, nečernají a neničí se. Přirozenou vlastností zlata i stříbra je změna barvy v důsledku chemických procesů na kůži či v okolí, tedy v potu, ve vodě, ve vzduchu… Oblíbená chirurgická ocel je tak vhodná pro všechny typy pleti, je nealergizující a neobsahuje olovo ani nikl. Teď v létě patří mezi bestsellery.
V recenzích se často píše chvála na krásné balení. Jak tohle krásné balení vlastně vypadá?
Všechny naše šperky balíme zdarma do dárkového balení – pouzdra na šperky, krabičky, balicího papíru, posíláme je s věnováním. Zkrátka tak, aby měl každý zákazník nebo obdarovaný při rozbalení pocit jako o Vánocích, aby měl radost jako ji mají malé děti z rozbalování dárků. Do každé objednávky přidáváme také kartičku s osobním poděkováním a motivací na další nákup, třeba v podobě slevy na zboží.
Nakupují u vás i muži? A umí se dnešní muži trefit do vkusu svých poloviček?
Sama jsem to ani neočekávala, ale kupodivu nakupují a poměrně často. Nejvíce však v předvánočním období, kdy pořizují především šperky, u kterých nic nezkazí jejich výběrem. Tedy např. že neobjednávají příliš často prstýnky, u kterých by nemuseli odhadnout velikost. Na odbyt u nich jdou především velmi oblíbené pozlacené náhrdelníky s písmenem od značky MOSUO. Každé písmeno má v sobě vsazeno drobný briliant a působí velmi decentně i luxusně. Dále jsou velmi oblíbené pozlacené náhrdelníky se znamením zvěrokruhu od PDPAOLA.
Chystáte na podzim a předvánoční sezonu nějaké novinky?
My přinášíme novinky v podstatě neustále. Stále rozšiřujeme sortiment a jdeme s aktuálními módními trendy. Na podzim i před Vánocemi se mají zákazníci určitě na co těšit. Většina našich značek přichází s novými kolekcemi, které zákazníkům nabídneme i my. A hledáme i další zajímavé a neokoukané značky, jejichž šperky nás zaujmou a osloví. Je důležité se mít stále na co těšit. Proč tedy ne třeba na nový šperk?
Autor článku
Jana Chmelíková
Redaktor
„Studovala jsem češtinu a mým snem bylo živit se jednou psaním, což se mi i splnilo. Už pár let žiji místo v Praze v maličkém městě ve středních Čechách, kde se nedá koupit nic – a tak jsem se naučila víc než kdy dřív nakupovat na internetu. Znalost dobrých e-shopů a triků, jak nakupovat online, se stala mým denním chlebem. Miluju udržitelnost, zahradu, barefoot boty a pošťáka, který mi veze nový balíček.“