55,00 Kč
Přejít do obchodu
Tyčinky do uší neboli uchošťoury. Používat je prostě potřebujeme, protože občas máme v uších nepříjemno. Ale musí být nutně plastové? Musí končit v moři, kde se za ně zahákne mořský koník? Nemusí. Mohou být rozložitelné. Jako jsou ty od Hydrophilu. Jemné, citlivé, bezpečné a 100% ekologické.Jsou 100% rozložitelné a kompostovatelné, v krabičce z recyklovaného papíru a navíc velmi příjemné.Na téma čištění uší vatovými tyčinkami najdete na internetu mnoho rozporuplných reakcí. Někdo říká rozhodně ano, někdo říká rozhodně ne. My říkáme: všeho s mírou. Rozhodně ne každý den a rozhodně ne do hloubky, spíš jen tak jemně u vstupu do zvukovodu. Uši jsou velmi samočistící a maz se v nich netvoří omylem, má svůj význam. Nicméně někdy se nám ušní štětičky prostě hodí (nejen na čištění uší), tak proč se jim bránit.Z čeho jsou tyčinky vyrobeny?Z bambusu a bavlny, víc není třeba.Bambus má řadu výhod. Je ho hodně a roste rychle (ve správných podmínkách zvládne až 1 metr/den). To znamená více kyslíku a více zpracovaného CO2. Na světě pokrývá asi 32 mil. Ha (opravdu hodně fotbalových hřišť) a k jeho pěstování netřeba žádných pesticidů, protože je přirozeně antibakteriální.Bavlna je měkoučká, savá a jemná.Musí být produkty vyrobené v Asii vždycky jen ekologické zlo?V ideálním světě by se všude prodávaly pouze produkty lokální výroby a z lokálních surovin. K takovému ideálu je ale daleko a trh a ekonomika nějak fungují. V tom všem nikdy není nic jen černobílé. My za své poslání považujeme hledat a nabízet alternativy, které něco skutečně zlepšují, jsou v něčem udržitelnější a ekologičtější.Snažíme se české výrobce vyhledávat a podporovat. Pokud ale chceme nabízet opravdu širokou škálu produktů ve všech segmentech, musíme sáhnout i do cizích vod. I drtivá většina evropských firem, které se soustředí zejména na kategorii zero waste produktů, vyrábí na nějakém místě v Asii. Ať už Číně, Taiwanu či Indii. Proč? Především kvůli dostupnější ceně a velkým kapacitám.Jak se říká, důvěřuj, ale prověřuj. Určitě je tedy žádoucí se zajímat o to, jak konkrétní asijská továrna funguje. Jestli nabízí svým pracovníkům férové podmínky, jestli dbá na ekologické faktory, nebo zda zaručuje vysokou kvalitu.
Pokud tomu tak je, považujeme i produkty z Asie za schůdné. Obzvláště proto, že si koupíte jeden produkt, který pak nahradí stovky, ne-li tisíce jednorázových. Bilance uhlíkové nebo obecně ekologické stopy je pak podle nás jasně pozitivní.Příběh značky aneb proč nás kluci z Hamburku tak dostaliMoin Moin! To říkají chlapci z Hydrophilu hned na úvod svého webu. Tak tedy Moin Moin, dobrý den. Pozdrav běžný na severu Německa, které už je blízko Dánsku a Fríským ostrovům. A Christoph, Sebastian a Wanja a jejich Hydrophil jsou právě odsud, z hanzovního města Hamburk.Voda jako hlavní témaA v Hamburku to všechno začalo! Kluci měli nejprve blog - blog o vodě, protože bez vody není život a je třeba se o ní starat. A mluvit o tom, že je třeba se o ní starat! Jestli vám to zní trochu zvláštně, že tři mladí kluci spolu psali blog na téma voda - inu, svedla je dohromady práce v organizaci Viva con Aqua de Sankt Pauli e. V., která se věnuje právě všemožným vodním tématům. V létě 2013 během cyklovýletu začali ti tři vymýšlet, jak by se dalo a zda by se dalo vyvíjet produkty, které budou nejen veganské, ale také ideálně 100% šetrné k vodě. Například vyráběné s minimem vody a s minimálním znečištěním - takže pro vodu neutrální (ostatně o tom vypovídá i název firmy, Wasserneutral). Ať už v rámci výroby nebo v rámci recyklace.Šlo to rychle…A vyšlo to. Rychleji, než čekali. Ohlas byl obrovský. Už v září 2013 měli první výrobek - tričko. Vzápětí vymysleli neutrální mýdlo, bambusový kartáček, tašky… a pak se začali specializovat na W. A. S. H. (WAter. Sanitation. Hygiene), tedy na segment hygieny a péče o tělo. Oblast každodenního používání. Protože, jak říká jejich motto: "Udělat každý den o trochu lepší." Ať už pro sebe, pro okolí nebo pro celý svět. Ono je to koneckonců propojené.Neutrální pro vodu, veganské a fairA tak v roce 2014, ještě ve třech, založili značku Hydrophil. Dnes už je jich šest, mají stážisty a studenty na kratší úvazky. Rostou do výšky i šířky, ale pevně a neochvějně se drží svých zásad. A vodu milují. Koneckonců, “hydrophil”, tedy hydrofilní, znamená vodu přitahující, vodu milující.Neutrální pro vodu: Hydrophil používá pouze materiály (včetně barev bez minerálních olejů a dodané umělé chemie), které jsou čistě přírodní (například bambus) a zároveň je možné je recyklovat nebo zkompostovat bez nebezpečí pro pitnou nebo spodní vodu.A co barvy? Asi dává smysl, že když už si Hydrophil zakládá na 100% čistotě svých výrobků, nebude používat žádné chemické barvy. A je to tak. Spolupracují s firmou AURO, která se už přes 30 let věnuje výrobě barev z přírodních látek. Jejich barvy jsou snadno odbouratelné, nezatěžují životní prostředí a navíc jsou, alespoň podle nás, fakt pěkné.Veganské: Veškeré produkty, které Hydrophil vyrábí, jsou veganské a samozřejmě nejsou testovány na zvířatech.Fair: Férové pracovní podmínky a mzda - bez kompromisů. Hydrophil vyrábí své bambusové výrobky v čínském Lishui a také tam každý rok jezdí na kontrolu.Zároveň spolupracují s malými firmami v okolí Hamburku, které sdílí jejich etické postoje. A aby to bylo fér úplně, tak 10 % z výdělku věnují zmiňované Viva con Aqua de Sankt Pauli e. V..Velké cíle, které stojí za to následovat"Naší touhou je zvyšovat povědomí o udržitelné spotřebě, férové výrobě a ochrana životního prostředí", říkají svorně. Proto (a nejen proto) si sami vyrábějí své produkty, aby měli jistotu, že splňují veškerá kritéria.Jinými slovy: kázat vodu a vodu i pít. Hydrophil je transparentní a pravdivý, proto mu věří čím dál více lidí - a proto mu věříme i my v Econea. A navíc vyrábí ty nejkrásnější bambusové kartáčky, které známe. :-)Obsahují produkty Hydrophil palmový olej, nebo jeho deriváty? NE.Žádná receptura neobsahuje palmový olej ani jeho deriváty. To máme od dodavatele potvrzené. Není to vůbec samozřejmé, proto si značky za tuto důslednost opravdu vážíme.
Pokud tomu tak je, považujeme i produkty z Asie za schůdné. Obzvláště proto, že si koupíte jeden produkt, který pak nahradí stovky, ne-li tisíce jednorázových. Bilance uhlíkové nebo obecně ekologické stopy je pak podle nás jasně pozitivní.Příběh značky aneb proč nás kluci z Hamburku tak dostaliMoin Moin! To říkají chlapci z Hydrophilu hned na úvod svého webu. Tak tedy Moin Moin, dobrý den. Pozdrav běžný na severu Německa, které už je blízko Dánsku a Fríským ostrovům. A Christoph, Sebastian a Wanja a jejich Hydrophil jsou právě odsud, z hanzovního města Hamburk.Voda jako hlavní témaA v Hamburku to všechno začalo! Kluci měli nejprve blog - blog o vodě, protože bez vody není život a je třeba se o ní starat. A mluvit o tom, že je třeba se o ní starat! Jestli vám to zní trochu zvláštně, že tři mladí kluci spolu psali blog na téma voda - inu, svedla je dohromady práce v organizaci Viva con Aqua de Sankt Pauli e. V., která se věnuje právě všemožným vodním tématům. V létě 2013 během cyklovýletu začali ti tři vymýšlet, jak by se dalo a zda by se dalo vyvíjet produkty, které budou nejen veganské, ale také ideálně 100% šetrné k vodě. Například vyráběné s minimem vody a s minimálním znečištěním - takže pro vodu neutrální (ostatně o tom vypovídá i název firmy, Wasserneutral). Ať už v rámci výroby nebo v rámci recyklace.Šlo to rychle…A vyšlo to. Rychleji, než čekali. Ohlas byl obrovský. Už v září 2013 měli první výrobek - tričko. Vzápětí vymysleli neutrální mýdlo, bambusový kartáček, tašky… a pak se začali specializovat na W. A. S. H. (WAter. Sanitation. Hygiene), tedy na segment hygieny a péče o tělo. Oblast každodenního používání. Protože, jak říká jejich motto: "Udělat každý den o trochu lepší." Ať už pro sebe, pro okolí nebo pro celý svět. Ono je to koneckonců propojené.Neutrální pro vodu, veganské a fairA tak v roce 2014, ještě ve třech, založili značku Hydrophil. Dnes už je jich šest, mají stážisty a studenty na kratší úvazky. Rostou do výšky i šířky, ale pevně a neochvějně se drží svých zásad. A vodu milují. Koneckonců, “hydrophil”, tedy hydrofilní, znamená vodu přitahující, vodu milující.Neutrální pro vodu: Hydrophil používá pouze materiály (včetně barev bez minerálních olejů a dodané umělé chemie), které jsou čistě přírodní (například bambus) a zároveň je možné je recyklovat nebo zkompostovat bez nebezpečí pro pitnou nebo spodní vodu.A co barvy? Asi dává smysl, že když už si Hydrophil zakládá na 100% čistotě svých výrobků, nebude používat žádné chemické barvy. A je to tak. Spolupracují s firmou AURO, která se už přes 30 let věnuje výrobě barev z přírodních látek. Jejich barvy jsou snadno odbouratelné, nezatěžují životní prostředí a navíc jsou, alespoň podle nás, fakt pěkné.Veganské: Veškeré produkty, které Hydrophil vyrábí, jsou veganské a samozřejmě nejsou testovány na zvířatech.Fair: Férové pracovní podmínky a mzda - bez kompromisů. Hydrophil vyrábí své bambusové výrobky v čínském Lishui a také tam každý rok jezdí na kontrolu.Zároveň spolupracují s malými firmami v okolí Hamburku, které sdílí jejich etické postoje. A aby to bylo fér úplně, tak 10 % z výdělku věnují zmiňované Viva con Aqua de Sankt Pauli e. V..Velké cíle, které stojí za to následovat"Naší touhou je zvyšovat povědomí o udržitelné spotřebě, férové výrobě a ochrana životního prostředí", říkají svorně. Proto (a nejen proto) si sami vyrábějí své produkty, aby měli jistotu, že splňují veškerá kritéria.Jinými slovy: kázat vodu a vodu i pít. Hydrophil je transparentní a pravdivý, proto mu věří čím dál více lidí - a proto mu věříme i my v Econea. A navíc vyrábí ty nejkrásnější bambusové kartáčky, které známe. :-)Obsahují produkty Hydrophil palmový olej, nebo jeho deriváty? NE.Žádná receptura neobsahuje palmový olej ani jeho deriváty. To máme od dodavatele potvrzené. Není to vůbec samozřejmé, proto si značky za tuto důslednost opravdu vážíme.
další informace